ارتباط مستقیم با 30697 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ظرفیت پذیرش و محتوای درسی دانشگاه‌ها تناسبی با نیاز بازار کار ندارد

ظرفیت پذیرش و محتوای درسی دانشگاه‌ها تناسبی با نیاز بازار کار ندارد

رئیس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی گفت: نه‌تنها ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها هیچ تناسبی با بازار کار ندارد بلکه محتوای آموزشی مراکز آموزش‌عالی نیز تناسبی با محتوای شغل و نیاز حرفه‌ای ندارد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ی فارس، علی احمدی در یازدهمین گردهمایی اشتغال جهاددانشگاهی که به میزبانی جهاددانشگاهی فارس برگزار شد، گفت: متاسفانه هنوز در دانشگاه‌ها معیار اصلی نمره است و حتی دانشگاهی مثل علمی و کاربردی هم که با هدف ایجاد اشتغال تاسیس شد، در دایره‌ تکراری سایر دانشگاه‌ها گرفتار شده است.

وی با انتقاد از دولت‌های مختلف در بحث اشتغال گفت: همه‌ دولت‌ها با شعار اشتغال و رفع بیکاری آمدند ولی معضل اشتغال هنوز پابرجاست در حالی که هزینه‌های هنگفتی برای اشتغال ایجاد کردند و در سال‌های گذشته هیچ دورنمایی برای اشتغال نداشتیم.

رئیس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی با بیان اینکه از 8.5 میلیون فرصت شغلی موجود فقط 45 درصد آن به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دارد، گفت: با این توصیف آینده خوبی را برای اقتصاد کشور نمی‌توانیم ترسیم کنیم.

او ادامه داد: اگرچه این حرف‌ها ممکن است ناامید کننده باشد اما واقعیت است.

احمدی در عین حال مواهب طبیعی و نیروی جوان کشور را فرصت‌های خوب برای ایجاد اشتغال دانست و گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها یک فرصت برای هر کشوری محسوب می شوند.

معاون جهاددانشگاهی با طرح این سئوال که نهاد جهاددانشگاهی در کجای معادله‌ یادشده قرار دارد، گفت: جهاددانشگاهی در همه‌ی دوران‌ها و در مشکلات مختلفی که پیش روی کشور قرار داشته ورود و نقش موثری ایفا کرده است، اکنون نیز به دو شکل می‌توانیم به کمک حل مشکل اشتغال بشتابیم، یکی اینکه ما 30 هزار نقطه روستایی در کشور داریم که اگر جهاددانشگاهی به کمک واحدهای استانی بتواند 10 درصد این نقاط را هدف‌گذاری و هر روستا را به یک بنگاه اقتصادی بدل کند، اتفاق خوبی در حوزه‌ی اشتغال خواهد افتاد.

احمدی گفت: کمک دیگر جهاددانشگاهی به موضوع اشتغال این می‌تواند باشد که برای یک‌صد هزار فرصت شغلی پیش‌رو به‌عنوان شبکه‌ پشتیبان عمل کند.

رئیس سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی کشور ابراز امیدواری کرد که تمام مولفه‌های دست‌اندرکار کشور دست به دست هم دهند و مشکل اشتغال را مرتفع کرده و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به سرانجام مطلوبی برسانند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 233 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image