ارتباط مستقیم با 30650 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد تاکید معاون دانشگاه آزاد بر لزوم توجه به اساتید در برنامه‌های فرهنگی

تاکید معاون دانشگاه آزاد بر لزوم توجه به اساتید در برنامه‌های فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: غفلت از حضور اساتید در برنامه‌های فرهنگی باعث عدم تاثیر گذاری برنامه های فرهنگی در دانشگاه‌ها شده است.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، طه هاشمی در چهارمین همایش میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برخی استان‌ها که در مشهد مقدس آغاز شد، با بیان اینکه علی رغم تلاش‌های فرهنگی گذشته به دلیل غفلتی که از حضور اساتید در برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته، این برنامه‌ها تاثیرگذار نبوده است، افزود: برنامه ریزی‌های جدید حوزه فرهنگی با توجه به احساس نیاز این حوزه انجام شده است، از این رو طبق بررسی‌های انجام گرفته، اساتید تاثیری 70درصدی بر نگرش دانشجویان دارند که این امر نشان دهنده اهمیت کار آنها است.

وی تاکید کرد: ارزش‌های اخلاقی مانند صداقت و راستی، مورد پذیرش همه جوامع و لازمه جذب ملل مختلف است، بنابراین سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در برخورد با سلایق مختلف، لبخند، مهربانی و مدارا است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه سیاست ما مشخص است و از ارزشها عدول نکرده‌ایم، افزود: به دنبال ایجاد تحول عظیم فرهنگی در دانشگاه آزادهستیم تا از این طریق دانشجو در زمان فراگیری دانش به ارزش‌های انسانی و اخلاقی و علمی آراسته شود، درغیراین صورت موفق عمل نکرده‌ایم.

دکتر هاشمی ادامه داد: ارائه ایده‌های اثرگذار از سوی واحدها و مراکز دانشگاهی و عملیاتی کردن برنامه راهبردی فرهنگی دانشگاه در محورهای مشخص شده، موجب بالندگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و اثرگذاری آن در سطح جامعه خواهد شد.

وی توجه به دین داری، اخلاق مداری، نشاط افزایی، مدیریت، مشارکت، برنامه‌های جنبی دانشجویان، بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی و تجربه استادان و همراهی کارکنان را از سرفصل‌های جدید در رویکرد فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و تاکید کرد: زمانی تحول و توسعه در مسائل علمی ارزشمند است که با ارزش‌های اخلاقی و انسانی در جامعه همراه باشند.

وی با تاکید براینکه در حوزه فرهنگ نمی‌توانیم با اعمال زورفرهنگ را ترویج دهیم، ادامه داد: در حوزه فرهنگی فقط مدیران فرهنگی و کسانی که با این حوزه آشنایی دارند باید وارد شوند و در راستای اشاعه فرهنگ برنامه ریزی دقیق کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به برنامه‌های فرهنگی در سال 93 اشاره کرد و گفت: سند اسلامی شدن دانشگاه و نقشه مهندسی فرهنگی کشور از مهمترین برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال 93 است که تهیه و تدوین شده و به تصویب شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رسیده است.

دکتر هاشمی اظهار داشت: باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار در واحدها و مراکز دانشگاهی را با محوریت و مشارکت حداکثری دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه به صورت چشمگیری ارتقاء بخشیم.

وی دین و اخلاق، امام خمینی (ره )، انقلاب اسلامی، رهبری، فرهنگ و هنر و ... را از محورهای اصلی راهبردها، اهداف و سرفصل های جدید در رویکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد دانست.

انتهای پیام

آمار بازدید: 123 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image