ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجمیع می‌شوند

دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجمیع می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری پنجاه و پنجمین سالگرد دانشگاه گفت: قصد داریم با همکاری دانشگاه شهید بهشتی برخی از دانشکده‌هایی که به صورت هم ردیف کار می‌کنند را تجمیع کنیم.




به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اصغر پیوندی امروز در نشست خبری هفته سلامت ادامه داد: در بحث آموزش دانشکده‌های دانشگاه پراکنده هستند به طوری که 12 دانشکده در شرق، شمال و جنوب تهران وجود دارد که هزینه‌های زیادی را ایجاد کرده است. بنابراین اگر بتوانیم با همکاری دانشگاه شهید بهشتی برخی از دانشکده‌هایی که به صورت هم ردیف کار می‌کنند را تجمیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه 48 درصد پوشش بهداشتی، آموزشی، پژوهشی و درمانی جمعیت تهران با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، گفت: این جمعیت بالغ بر 5 میلیون و 200 هزار نفر است که ما با 17 مرکز درمانی و بیمارستان، 12 دانشکده، بیش از 12 هزار دانشجو، 1300 عضو هیات علمی و در نهایت با 16 هزار پرسنل در این حوزه‌ها خدمت رسانی می‌کنیم.

پیوندی با اشاره به اینکه پژوهش‌های علوم پزشکی باید نیازهای مردم را برطرف کند، افزود: این دانشگاه را دیگر نباید با دانشگاه‌های داخل کشور مقایسه کرد بلکه باید با دانشگاه‌های جهان مقایسه کرد. وضع پژوهشی دانشگاه خوب است اما باید با پژوهش‌های کاربردی ارتقاء یابد. ارتقای مراکز رشد و حرکت پژوهش‌ها در راستای کاهش مشکلات و نیازهای مردم می تواند به این ارتقاء کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ارتقای واحدهای بین‌الملل دانشگاه برای رشد در رتبه‌ بندی های جهانی افزود: رتبه‌های جهانی دانشگاه‌های ایران در جهان خوب نیست از این رو ما بر اساس یکی از اهداف تعیین شده در سال 93 قصد داریم که در 2 سال آینده 30 درصد دروس دانشگاهی را به وسیله‌ برنامه‌های مجازی ارائه دهیم.

وی به جشن 55 سالگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در سال 1338 و 1339 تأسیس شده است و در نیمه دوم امسال با حضور مسئولان ارشد نظام 55 سالگی تأسیس دانشگاه جشن گرفته می‌شود و از فرهیختگان دانشگاه تقدیر خواهد شد. در سالهای گذشته ظلم‌های زیادی به این دانشگاه وارد شد و توانمندی‌های آن نادیده گرفته شد بر این اساس یادمان دانشگاه را با حضور فرهیختگان و اساتید پیشکسوت و تمام کسانی که برای این دانشگاه زحمت کشیدند برگزار خواهیم کرد.

پیوندی به حضور 100 دانشجوی خارجی در این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه‌های بزرگی مانند تهران، شهید بهشتی و شیراز پتانسیل ارتقای بین‌المللی شدن و توانمندی‌ها پذیرش دانشجوی خارجی را دارند. دانشجوی خارجی پس از گذراندن تحصیلات خود در ایران به نوعی سفیر کشورمان در کشور خود می‌شود که باید با ارتقای سطح کیفی آموزشها تعداد پذیرش این دانشجوها را افزایش دهیم.

وی یکی از مشکلات واحدهای بین‌المللی دانشگاه های علوم پزشکی را عدم تناسب با نام بین المللی و پذیرش دانشجوی داخلی برشمرد و گفت: واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ها در اصل برای این به وجود آمد که دانشجوی خارجی پذیرش کنند ولی بعد برای پر کردن ظرفیت مازاد به پذیرش دانشجوی داخلی اقدام کردند که این کار قابل دفاع نیست و وزارت بهداشت برای برطرف کردن این مشکل راهکارهایی را مشخص خواهد کرد. این در شرایطی است که ما برای پزشکان عمومی مشکل اشتغال داریم و امیدواریم با اجرای پزشک خانواده مشکل اشتغال آنها برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از دلایل مهم تغییرات مدیریتی را هماهنگی بیشتر با برنامه‌ها و سیاست‌های دولت اعتدال دانست و افزود: این هماهنگی به معنای آن نیست که مدیران گوش به فرمان رئیس دانشگاه باشند. به هر حال باید در دانشگاه تغییراتی صورت می‌پذیرفت و صندلی‌هایی جابه‌جا می‌شد زیرا در گذشته جو دانشگاه تحکم‌آمیز بود و ارتباط صمیمی بین مدیریت، اعضای هیئت علمی و دانشجویان برقرار نبود.















آمار بازدید: 177 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image