ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تاثیر نمرات دبیرستانی در پذیرش دانشجو

تاثیر نمرات دبیرستانی در پذیرش دانشجو

دانشگاه «ژجیانگ» به عنوان یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های چین، قصد دارد از سال تحصیلی آینده سیستم جدیدی را برای پذیرش دانشجویان جدید خود بکار گیرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقامات دانشگاه ژجیانگ اعلام کردند که از سال تحصیلی آینده تنها معیار پذیرش دانشجو، آزمون ورودی نخواهد بود و در عوض از یک «سیستم سه‌گانه» برای پذیرش دانشجویان استفاده خواهد شد. این سیستم سه گانه شامل تلفیقی از وضعیت تحصیلی در مقطع دبیرستان، مصاحبه ورودی دانشگاه و آزمون سراسری دانشگاه‌های این کشور خواهد بود.

با این حال آزمون ملی دانشگاه‌های چین موسوم به «گائوکائو» که تنها معیار پذیرش فارغ التحصیلان دبیرستان‌های چین در دانشگاه محسوب می‌شود، 60 درصد از ارزش این سیستم سه‌گانه را به خود اختصاص می‌دهد. نمرات دبیرستانی نیز 10 درصد در پذیرش دانشجویان تاثیر دارد. ضمن اینکه 30 درصد باقیمانده نیز به مصاحبه دانشگاهی تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه چاینادیلی، علاوه بر دانشگاه ژجیانگ، 34 دانشگاه دیگر در همین استان و همچنین دانشگاه «جیائوتونگ» در شانگهای نیز قصد پذیرش دانشجو بر اساس همین سیستم سه‌گانه را دارند. اقدام اخیر یکی از گام‌های اصلی دانشگاه ژجیانگ پس از اعلام شیوه مستقل پذیرش دانشجوست که در سال 2003 میلادی ارائه شد. این دانشگاه ژجیانگ قصد دارد 100 دانشجوی جدید را در 17 رشته با استفاده از این شیوه جدید پذیرش کند. برخی از این رشته‌ها شامل فلسفه، زبان روسی، سیاست بین‌الملل و بنادر و همچنین مهندسی فن‌آوری و سواحل می‌شوند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 237 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image