ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نبود تسهیلات لازم برای تحصیل زنان در کنار خانه‌داری

نبود تسهیلات لازم برای تحصیل زنان در کنار خانه‌داری

رییس دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه در حال حاضر پیوست فرهنگی وجود ندارد، گفت: نوع نگرش به تحصیلات زنان و مردان بگونه‌ای است که تسهیلات لازم برای زنان به منظور پرداختن به امور خانواده در کنار تحصیل دیده نشده است. در حالی که به علت مسئولیت‌های مهم زنان، باید پیوست فرهنگی برای آنان لحاظ شود.


دکتر انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها پیوست فرهنگی ندارد و ناخواسته فرهنگ خاصی مانند مصرف‌گرایی، منفعت‌جویی‌های فردی و گروهی و رفاه‌طلبی را ترویج می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و قوانین ما بدون توجه به تبعات فرهنگی آن‌هاست، چگونگی گسترش آموزش عالی را یکی از این موارد عنوان کرد و گفت: آموزش عالی زمانی باید و در مقاطعی نباید گسترش می‌یافت، اما این‌گونه عمل نشد. در نتیجه اکنون صندلی‌های خالی زیادی در دوره کارشناسی وجود دارد. بگونه‌ای که داوطلبی برای این مقطع تحصیلی وجود ندارد، این در حالیست که در دوره کارشناسی ارشد برخی داوطلبان قبول نمی‌شوند و اگر به‌درستی و به‌موقع و براساس مناطق جغرافیایی و رشته‌های خاص سیاستگذاری می‌شد، اکنون با این وضعیت مواجه نبودیم.

رییس دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیزیت جهادی»از سوی مقام معظم رهبری گفت: فرهنگ، زیربنای اقتصاد است و بسیاری از موضوعات اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از استراتژی‌های کشور، از طریق فرهنگ قابل جهت‌دهی و برنامه‌ریزی عملیاتی است.

وی تاکید کرد: زنان نقش بسیار حساسی در ایجاد سبک زندگی اسلامی- ایرانی در خانواده‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی و جهت‌دهی مناسب به هزینه‌ها دارند. بنابراین به نقش بی‌بدیل و منحصر به فرد زن باید توجه شود.

برای نقش مادری زنان جایگزینی وجود ندارد
رییس دانشگاه الزهرا(س) درباره راه‌های دستیابی به این هدف گفت:‌ زنان باید به انگیزه‌های خود در حرکات اجتماعی به اهداف و راهبردهایشان توجه کنند. بسیاری از مسایلی که در جامعه ما به عنوان ارزش مطرح شده یا بسیاری از ارزش‌های کمرنگ از تبلیغات دشمن و تبلیغات ناآگاهانه و ناخواسته نشأت می‌گیرد. در این شرایط زنان باید به این باور برسند که برای نقش آنان به عنوان مادر جایگزینی وجود ندارد و این امر در توسعه کمی و کیفی کشور بسیار مهم است.

خزعلی در پایان درباره نقش رسانه‌ها و مجامع دانشگاهی در فرهنگ‌سازی برای آگاه‌سازی زنان به نقش خود در توسعه کشور اظهار کرد: رسانه‌ها و روحانیان به عنوان متصدیان فرهنگ دینی رابطه تنگاتنگی با خانواده‌ها دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در زمینه آگاه‌سازی زنان به نقش خود در توسعه کشور نقش دارند. بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 156 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image