ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پوشش 40 درصد از دانشجویان در خوابگاه‌ها/آغاز هفته خوابگاه‌ها از 20 اردیبهشت

پوشش 40 درصد از دانشجویان در خوابگاه‌ها/آغاز هفته خوابگاه‌ها از 20 اردیبهشت

رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن اعلام آغاز هفته خوابگاه‌ها از 20 اردیبهشت ماه با شعار خوابگاه‌سازی ارزش اسلامی-نیاز مالی گفت: خوابگاه‌های موجود تنها 40 درصد از دانشجویان روزانه را پوشش می‌دهد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست خبری خود گزارشی از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی ارائه کرد و در این باره گفت:‌ امسال هفته خوابگاه‌ها از 20 اردیبهشت تا 26 اردیبهشت ماه خواهد بود و هدف اصلی از این کار جلب توجه جامعه بر خوابگاه‌های دانشجویی و ارتباط نزدیک‌تر مسئولان با دانشجویان برای رفع مشکلات آنان، جلب کمک از نهادهای دولتی و غیردولتی و تشویق خیرین در توسعه خوابگاه‌ها است.

وی در ادامه پیرامون وضعیت فعلی خوابگاه‌ها و ظرفیت آنان نیز، گفت: در حال حاضر 228 هزار ظرفیت خوابگاهی وجود دارد که به شکل دولتی اداره می‌شود که 116 هزار و 500 نفر ظرفیت پذیرش خواهران دانشجو و حدود 109 هزار نفر ظرفیت پذیرش پسران دانشجو را دارد و 2500 نفر نیز ظرفیت پذیرش دانشجویان متأهل است.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر این حدود 23 هزار نفر ظرفیت خوابگاه‌های غیردولتی است، خوابگاه‌های خودگران که به دست بخش خصوصی اداره می‌شود که دارای مجوز و تحت نظارت هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به مشکلات موجود در خوابگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف، زیرساخت و خوابگاه‌های متناسب با آن وجود ندارد و اتاق‌های خوابگاه‌ها بیش از ظرفیت‌شان دانشجو می‌پذیرند. همچنین فرسودگی خوابگاه‌ها نیز مشکل دیگر ماست.

صدیقی ادامه داد: افزایش دختران دانشجو و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز باعث شده نسبت خوابگاه‌ها تغییر کند و نیاز به خوابگاه‌های متأهلان و خواهران افزایش یابد.در حقیقت با توجه به اینکه 251 هزار نفر ظرفیت خوابگاهی وجود دارد تنها 40 درصد از دانشجویان روزانه را پوشش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته خوابگاه‌ها گفت: ما هفته خوابگاه‌ها را با دو شعار اصلی خوابگاه‌سازی ارزش اصلی-نیاز ملی و منطقی‌سازی ارائه امکانات رفاهی دانشجویان آغاز می‌کنیم.

وی افزود: هدف ما در ادامه کاری این است که از توسعه مشکلات خوابگاهی جلوگیری کنیم و از ارائه مجوز به رشته‌های جدید بدون وجود زیرساخت جلوگیری کنیم.همچنین ما تلاش می‌کنیم تا بخش خصوصی را در این زمینه فعال کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:‌ توسعه اتاق‌های تندرستی در خوابگاه‌ها، توسعه دفاتر مشاوره دانشجویی و خانه فرهنگ در دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های ماست که باید توسعه پیدا کند.

صدیقی پیرامون برنامه سازمان امور دانشجویان برای برطرف کردن مشکلات خوابگاه‌ها از جمله اعتیاد گفت: این موضوع نسبت به جامعه در دانشگاه‌ها بسیار کمتر است و راهکارهای برطرف کردن این مشکل در دانشگاه تشکیل دفتر مشاوره در همه خوابگاه‌ها، نظارت بیشتر خوابگاه‌ها و استفاده از شعارهای فرهنگی و رفاهی خود خوابگاه‌هاست.همچنین آیین‌نامه انضباطی نیز نیازمند اصلاحات بوده که تا قبل از ترم آینده این اصلاحات و تغییرات اعمال خواهد شد.

آمار بازدید: 215 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image