ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار پیام وزیر علوم به مناسبت روز معلم

پیام وزیر علوم به مناسبت روز معلم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری ، روز معلم و هفته آموزش پیام تبریکی خطاب به استادان، اعضای هیئت علمی و معلمان کشور صادر کرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، متن کامل پیام دکتر فرجی دانا بدین شرح است: «فرارسیدن روز«معلم» و هفته آموزش را به همه استادان، اعضای هیئت علمی و معلمان کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

روز معلم نماد و نشانه‌ای است برای برانگیختن افکارعمومی و وجدان ملی در حرمت نهادن به مقام استاد و معلم و بازآفرینی نقش بنیادین و پایدار« تعلیم و تربیت » در کشور.

اگر جامعه بر مدار منزلت همه جانبه «معلم» بچرخد و «آموزش» شأن واقعی خود را در توسعه بیابد، سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، انسانی و حتی مادی کشور مضاعف می‌شود و توسعه پایدار و متوازن، چشم‌اندازی قابل دسترسی می‌یابد.

حرمت استاد یعنی پاسداشت «دانش و اخلاق» در جامعه علمی و بزرگداشت امر آموزش، یعنی جلب توجه افکار عمومی به ضرورت دانستن و پیروی از منطق و قاعده عقلانیت درهمه امور و در همه جا.

بهتر آن است که برای فهم مجدد مقام دانش و دانشمند و مقام انسان‌ساز معلم و تعلیم به آیین مقدس اسلام بازگردیم؛ انسان در قرآن از «آموختن» آنچه نمی‌داند کرامت می‌یابد، پیامبراکرم (ص) مأمور به تعلیم و تهذیب و پایدار کردن اخلاق در میان مردم می‌شود و در سنت علوی، هر که حرفی بیاموزاند او را بنده خویش کرده است.

در روز«معلم» که رنگ از نام و یاد استاد شهید مرتضی مطهری گرفته است، این توجه مجدد را معنا بخشیم و از خردورزی، دیانت و آزاد اندیشی او به عنوان یک استاد و مصلح بیاموزیم و بیاموزانیم.

کشور ما امروز بیش از هر زمان نیازمند آن است که اخلاق، علم و خرد و منطق، شیوه و زبان غالب در جامعه شود. این مهم وقتی دست یافتنی است که دانش‌ورزی و اندیشمندی و سنت حرمت‌گزاری به مقام علم و اندیشه، فراتر از آیین‌ها و عادات رسمی موضوعیت پیدا کند.

من چنانکه در برنامه‌های وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اعلام کرده‌ام، اعتقاد دارم که باید علم و نظم علمی در دانشگاه ارتقاء یابد و شکوفایی علمی موجبات اقتدار علمی و نهایتأ اقتدارملی ایران اسلامی را فراهم نماید. لازمه این کار فراهم آوردن فضا و عرصه حرمت و اندیشیدن استاد و محقق و دانشجو و تأمین امنیت فکری، فرهنگی، علمی وشغلی برای دانشگاهیان است.

امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد نام گرفته است، به کمک همه نهادها و ارکان حکومت و دولت و همه دانشگاهیان ارجمند و نهادهای دانشگاهی و مدنی توفیق این را بیابیم که گامی هرچند کوچک در احیای منزلت استاد و معلم و ترویج اخلاق و فرهنگ و منش تعلیم و در نتیجه پاسداشت حریم و حرمت دانشگاه برداریم.

وظیفه می‌دانم به عنوان فرزند کوچک دانشگاه سرتعظیم در برابر یکایک استادان بزرگی که در برابر هررنجی جز صبر و امید و تدبیر در پیش نمی‌گیرند، فرود آورم و از خداوند بزرگ برای یکایک آنان توفیق روز افزون و بالندگی علمی مستمر مسئلت کنم.»

انتهای پیام

آمار بازدید: 257 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image