ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد افزایش 10 برابری بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد

افزایش 10 برابری بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش 10 برابری بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد در سال جاری خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمین تیمورعلی‌ عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال جدید، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را بیان فرمودند و تاکید داشتند که اقتصاد مقاومتی که پایه اصلی آن اقتصاد دانش‌بنیان است، باید نهادینه شود.

وی تصریح کرد: در این رابطه، دانشگاه باید پاسخگوی رهبری، نظام، جامعه و خودش باشد؛ چرا که منظور از اقتصاد دانش‌‏بنیان صرفا یک شعار نیست و باید بدان عمل کرد و نباید در حواشی بمانیم و اصل را فراموش کنیم.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در دانشگاه آزاد، شورای عالی اقتصاد دانش‌‏بنیان راه‌‏اندازی شده و هدف‌مان این است که علم را تجاری‏‌سازی کنیم و دانشجویان پژوهش‌‏محور مبنای نظر قرار گیرند.

عسگری ادامه داد: در حوزه صنعت نیز خود اساتید باید دانشجویان را جذب کنند و درصدی از آورده را بخش صنعت و درصدی را دانشگاه اختصاص دهد و در عین حال، ارتباط دانشگاه با صنعت، کشاورزی، تجارت و حوزه‌‏های مختلف اقتصادی ایران به شکل علمی و تعریف شده مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امتیاز دانشگاه آزاد اسلامی در این است که پول دولتی ندارد؛ پول نفت در این دانشگاه نیست که نفت فروخته شود و افرادی پشت میز بشینند و حقوق بگیرند و علم را برای علم بخوانند و آموزش را برای آموزش داشته باشند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چون بودجه دولتی نداریم، بستر کار از آغاز برای ما فراهم‌‏تر بوده و زیرساخت‏‌هایمان جلوتر از دانشگاه‏‌های دولتی قرار داشته و امروز این امر یک ماموریت و راهبرد مهم است.

عسگری افزود: راهبرد دیگر در مسائل فرهنگی دوری از سطحی‏‌نگری، ساده‌‏انگاری و تولیدهای فرهنگی غیرفاخر است و این‌‏ها در برهه کنونی به هیچ وجه مبنای نظرمان نیست.

وی تصریح کرد: فرهنگ عمومی را باید به صورت طبیعی همه مسئولان نظام به خصوص بخش‏‌هایی مانند صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... که مسئولیت‏‌های مهمی در فرهنگ عمومی دارند، مورد توجه بیشتری قرار دهند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: فرهنگ به معنی خاص کلمه، یعنی فرهنگ دانشگاهی و این مورد را نیز در بودجه‌‏ریزی سعی کردیم مورد نظر داشته باشیم و 10 برابر بودجه فرهنگی را افزایش دهیم.

عسگری ادامه داد: یک شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته که اساتید به‌نام دانشگاه، حوزه و افرادی که تجربه کارهای فرهنگی ارزشمند داشتند، در آن فعالیت دارند.

آمار بازدید: 169 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image