ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی مدیریت دانشگاه‌ها در ایرلند یک شغل کاملا مردانه است

مدیریت دانشگاه‌ها در ایرلند یک شغل کاملا مردانه است

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد در ایرلند به دلیل بی‌رغبتی، فقدان مهارت‌های سیاسی و الگوهای زندگی زنان ایرلندی، کمتر از یک پنجم آنها در پُست‌های مدیریتیِ دانشگاه‌های دولتی این کشور اشتغال دارند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویا ایران (ایسنا)، «پات اوکانر»، استاد جامعه‌شناس دانشگاه «لیمریک» با نظرسنجی از 34 مدیر ارشد دانشگاه‌های ایرلند دریافت بسیاری از آنها معتقدند که خودِ زنان منشا این نابرابری هستند و تمرکز اصلی باید بر اصلاح رویکرد زنان نسبت به مشاغل مدیریتی صورت گیرد. این نظر مشترک مدیران زن و مردی بود که در این نظرسنجی شرکت داشتند که یافته‌های حاصل از آن در کتاب جدیدی که «اوکانر» با عنوان «مدیریت و جنسیت در آموزش ایرلند» منتشر کرده، گنجانده شده است.

بنابراین نظرسنجی‌ها، زنان کمترین رغبت به شغل مدیریت را داشته‌اند. آنها همچنین در بازاریابی، مهارت‌های‌های سیاسی خود را ناتوان قلمداد کرده‌اند. آنها همچنین از اینکه در زندگی کسی به آنها کمک نمی‌کند ابراز نارضایتی کردند. نتایج این نظرسنجی نشان داد زنان همچنین معتقدند همکاران مرد به آنها هنوز نگاه متحجرانه دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «آیریش‌اگزمینر»، در واقع حقیقت این است که در بسیاری از دانشگاه‌های ایرلند انتخاب مدیران دانشگاهی بر اساس انتخاب روسای دانشگاه‌ها و منعکس کننده دیدگاه آنها است. از این نظر چون دانشگاه‌های دولتی این کشور هیچ‌ رئیس و مدیر زنی ندارند لذا این مسئله نکته‌ای کلیدی در بروز این نابرابری جنسیتی محسوب می‌شود. دانشگاه‌های این کشور نیز در عوض به جای تغییر این رویکرد با پنهان کردن این مشکل ادعا می‌کنند خود زنان نیز نمی‌خواهند پیشرفت کنند و بیشتر به خانواده و مسئولیت‌های زندگی اهمیت می‌دهند.

آمار بازدید: 229 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image