ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رسالت‌ سنگین دانشگاه‌ها در تربیت نیروهای پرتوان علمی

رسالت‌ سنگین دانشگاه‌ها در تربیت نیروهای پرتوان علمی

امام جمعه خوی بر لزوم توجه مسئولان آموزشی در تربیت نیروهای مستعد و پرتوان علمی تأکید و آن را از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در همایش دانشگاه‌های پیام نور شمال آذربایجان غربی که در خوی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به عنوان دو نهاد بزرگ تربیتی کشور، رسالت مهمی در تربیت جوانان مستعد و عالم برای پیشبرد اهداف کشور و تقویت ارکان نظام اسلامی بر عهده دارند.

وی در این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، گفت: توجه به خطبه‌های معروف آن حضرت در دوران عمر با برکت خود، می‌تواند در عصر حاضر نیز راهگشای جوامع باشد.

موسوی شکوری با اشاره به تدبر در بیانات ایشان، گفت: بسیاری از پیش‌بینی‌های آن حضرت امروز در جوامع اسلامی محقق شده و کشتار، قتل و غارت توسط استعمارگران و عوامل داخلی آنان در نوع کشورهای اسلامی به صورت روزمره جریان دارد.

وی همچنین در ادامه ضمن تأکید بر مسئولیت‌های مهم مسئولان آموزشی در قبال جوانان، گفت: مسئولان آموزشی در راستای تقویت بنیه علمی دانشجویان رسالت‌های سنگینی بر عهده دارند که باید در این راستا با برنامه‌ریزی‌های درست فعال‌تر از گذشته وارد عمل شوند.

موسوی شکوری همچنین بر تقویت مهارت‌های تصمیم‌گیری دانشجویان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: متاسفانه عدم اعتماد بنفس امروزه به یکی از معضلات اصلی در تصمیم‌گیری‌های درست جوانان تبدیل شده که ریشه این مسائل نیز عمدتا به دلیل ضعف در اطلاعات و نبود عزت نفس در آنان است.

امام جمعه خوی بر لزوم ارتقای سطح آگاهی دانشجویان و آمادگی آنان در برابر خطرات و تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت: دانشجویان امروز باید ضمن شناخت شرایط حاکم بر زمان خویش و استفاده بهینه از فرصت‌های پیش رو، تهدیدها و ضعف‌ها را به فرصت‌هایی برای رشد و بالندگی در راستای تعالی جامعه خود تبدیل کنند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ استقلال، بالندگی و پویایی دانشگاه و دانشجویان، تصریح کرد: از آنجا که ثبات و رشد دانشگاه‌ها با وجود مدیران لایق و اساتید باسواد آن محقق می‌شود لذا باید متولیان امور وسواس لازم را در انتخاب و گزینش این افراد داشته باشند.

موسوی شکوری غفلت در این زمینه را تهدیدی بزرگ برای تربیت دانشجویان در عصر حاضر یاد کرد و ضمن اشاره به رسالت مشترک حوزه و دانشگاه در تربیت نیروهای اخلاقی و علمی برای پیشرفت کشور، افزود: تغذیه علمی و فکری ارکان نظام جمهوری اسلامی و مدیران اجرایی کشور از رسالت‌های مشترک این دو نهاد بزرگ تربیتی است و وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند جامعه را در رسیدن به این رسالت مهم و مشترک یاری کند.

آمار بازدید: 101 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image