ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تعمیق روابط آموزشی استرالیا و ژاپن

تعمیق روابط آموزشی استرالیا و ژاپن

با امضای توافقنامه تجارت آزاد میان استرالیا و ژاپن پیش‌بینی می‌شود که همکاری‌های دانشگاهی میان دو کشور افزایش یابد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «بلیندا رابینسون»، رئیس اجرایی دانشگاه‌های استرالیا همراه با «تونی آبوت»، نخست وزیر این کشور به عنوان عضوی از هیئت مذاکره کنندگان بازرگانی به ژاپن و چین سفر کرده است.

وی به دنبال امضای توافقنامه تجاری در توکیو گفت: دانشگاه‌های استرالیا از دیرباز روابط بسیار نزدیکی با همتایان ژاپنی خود داشته‌اند اما برای افزایش و تعمیق ارتباطات آموزش عالی میان دو کشور نیاز به استراتژی‌های جدید است.

وی افزود: استرالیا در این راه که از آن به عنوان «نقشه جدید کلمبو» یاد می‌شود، ژاپن را به عنوان یکی از چهار کشوری که به منظور آزمایش این طرح انتخاب شده‌اند معرفی کرده است.

«تونی آبوت»، نخست وزیر استرالیا وعده داده بود که برای اجرای «نقشه جدید کلمبو» 92 میلیون دلار آمریکا طی پنج سال هزینه خواهد کرد. مطابق این طرح 300 دانشجوی مقطع کارشناسی در استرالیا این فرصت را دارند تا سالانه یک یا دو ترم در سایر دانشگاه‌های آسیایی تحصیل کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، آبوت تاکید کرد: این نقشه جدید درست برخلاف نقشه قبلی کلمبو است که طی آن 40 هزار نفر از رهبران آینده آسیا حد فاصل سال‌های 1950 تا 1980 میلادی برای تحصیل به استرالیا آمدند.

به گفته وی طرح جدید یک اتوبان دو طرفه است که طی آن هم دانشجویان آسیایی بیشتر به این کشور می‌آیند و به همان نسبت نیز استرالیایی‌های بیشتری برای تحصیل به سایر کشورهای آسیایی می‌روند. در طول اجرای مرحله آزمایشی این طرح، 40 کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان برای تحصیل در ژاپن، هنگ کنگ، اندونزی و سنگاپور اعطا می‌شود. رابینسون در پایان تاکید کرد که هر دو کشور ژاپن و استرالیا به دنبال این هستند که فارغ التحصیلان را به کسب علم لازم و تجربیات کاری ترغیب کنند تا بدین ترتیب آنها به شهروندان رقابت جو و قابل استخدام در تمام جهان تبدیل شوند.

آمار بازدید: 225 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image