ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار کتاب «مروری بر مهندسی حفاری مخازن هیدروکربوری» منتشر شد

کتاب «مروری بر مهندسی حفاری مخازن هیدروکربوری» منتشر شد

کتاب «مروری بر مهندسی حفاری مخازن هیدروکربوری» به همت دانشجویان دانشکده نفت واحد علوم و تحقیقات منتشر شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، کتاب «مروری بر مهندسی حفاری مخازن هیدروکربوری» به همت دانشجویان دانشکده نفت واحد علوم و تحقیقات منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: با افزایش رو به رشد مصرف انرژی‌های فسیلی و از طرفی کاهش نرخ تولید مخازن نفت و گاز، تلاش برای اکتشاف و تولید بیشتر از مخازن نفت و گاز افزایش یافته است.

نفت و گاز بزرگترین و فراگیرترین بخش اقتصادی جهان هستند. از این رو عدم وجود مجموعه‌ای به زبان فارسی که حاوی مطالب جمع‌آوری و ترجمه شده از منابع معتبر و بروز دنیا راجع به اکتشافات و حفاری مخازن نفت و گاز باشد، محسوس بود.

بر اساس این گزارش ، هر چند کتاب‌های فراوانی در این موضوع به انتشار رسیده اما جامعیت این مجموعه با عنایت به سرلوحه قرار دادن عناوین فصل‌ها بر اساس مطالب آموزشی و عملیاتی سبب می‌شود، خواننده دید دقیق‌تری نسبت به موضوع نفت و گاز داشته باشد.

مجموعه‌ای که هم اکنون تحت عنوان "مروری بر مهندسی حفاری مخازن هیدروکربوری" گردآوری شده است ، شامل چهارده فصل درسی است که تمام فصل‌ها مربوط به اصول حفاری مخازن نفت و گاز و یک فصل نیز واژ‌ه‌نامه مهندسی حفاری است.

شایان ذکر است، امید قنبرپور، محقق بخش تولید و بهره برداری مخازن نفت و گاز و همچنین حسین وفایی‌پور پژوهشگر در زمینه طراحی سخت افزار حفاری چاه های نفت و گاز هستند.

آمار بازدید: 257 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image