ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد جمعی از نمایندگان ادوار مجلس خواستار راه‌اندازی دانشگاه آزاد در کردستان عراق شدند

جمعی از نمایندگان ادوار مجلس خواستار راه‌اندازی دانشگاه آزاد در کردستان عراق شدند

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، از طرح درخواست راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در اقلیم کردستان عراق در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس با هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.




محمد محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس از اقوام و مذاهب مختلف کشور و از استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و گلستان با آقای هاشمی، گِله شد که با وجود اینکه اقوام و اهل سنت کشور همواره پشتیبان نظام بوده‌اند و بویژه در انتخابات اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند، اما متناسب با شأن، جایگاه و جمعیت آنان در اداره کشور مشارکت داده نمی‌شوند.



وی با بیان اینکه "برخی در کشور می‌خواهند مطالبات اقوام و مذاهب را مهار کنند و سیاستشان تعمیق شکاف‌هاست"، افزود: نمایندگان ادوار مجلس همچنین از آقای هاشمی رفسنجانی خواستند با توجه به نقششان در اداره کشور و حل بحران‌ها، مراتب این گلایه‌مندی را به مقامات کشور منتقل کند که ایشان در این باره قول مساعد دادند.



محمدرضایی با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی در این دیدار نیز تصریح کرد: آقای هاشمی از تفرقه و تشتت بین امت اسلامی ابراز نگرانی کردند و وحدت هرچه بیشتر اقوام و مذاهب را خواستار شدند و البته گفتند دولت فعلاً اقدامات فوریتی از جمله حل و فصل مشکلات خارجی را در دستور کار دارد اما گفت که هر آنچه توان دارد برای تحقق مطالبات اقوام و مذاهب انجام خواهد داد.



این نماینده ادوار مجلس همچنین از درخواست رسمی جمعی از نمایندگان ادوار مجلس از اقوام و مذاهب مختلف برای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: آقای هاشمی رفسنجانی چند سال قبل در دیدار با مقامات حکومت اقلیم کردستان عراق این وعده را داده بودند اما در سال‌های گذشته این امر میسر نشد در حالی که کشورهای اروپایی، آمریکا‌یی و ترکیه‌ای دانشگاه‌هایی را در این منطقه تأسیس کردند.



محمدرضایی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان ادوار با توجه به اهمیت فوق‌العاده توسعه روابط اقلیم کردستان عراق با ایران، خواستار راه‌اندازی واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی در این منطقه شدند.

آمار بازدید: 176 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image