ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایجاد تسهیلات قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

ایجاد تسهیلات قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ایجاد تسهیلات قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تصویب اعتبارات از طریق معاونت علمی به مجموعه علم و فناوری در دستگاه‌های اجرایی مهمترین اولویت سال 93 است.


علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت فناوری در کشور گفت: با تشکیل ستادهای فناوری راهبردی در معاونت علمی که به 13 ستاد رسیده است بیش از هزار میلیارد تومان برای مراکز تحقیقاتی و نیروی انسانی بودجه صرف شده است به طوری که شرکت‌های زیادی تشکیل شده و کالاهای دانش‌بنیان تولید شده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد در زمینه نانوفناوری، بیوتکنولوژی، هوافضا، انرژی‌های نو، محیط زیست و غیره موفق بوده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر در بخش تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل داریم زیرا آیین‌نامه‌ها دشوار است و شرکت‌ها نمی‌توانند خود را با آیین‌نامه‌ها تطبیق دهند.

وطنی ادامه داد: در هر صورت لازم است شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت علم و فناوری تشکیل شود تا در تولید محصولات دانش‌بنیان سرعت عمل داشته و بتوانیم در بازار جهانی رقابت کنیم.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ایجاد تسهیلات قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه شرکت‌ها، تصویب اعتبارات از طریق معاونت علمی به مجموعه علم و فناوری کشور در دستگاه‌های اجرایی مهمترین اولویت ما در سال 93 است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اعتبارات مالی از طریق بانک‌ها موانع اولیه را از سر راه برداریم زیرا در حال حاضر معضل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان بحث بازار مصرف است.

وی گفت: پایداری اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم پایدار شدن و بقای شرکت‌های دانش‌بنیان است که معاونت علمی رئیس‌جمهور تاکنون با ایجاد خطوط اعتباری سعی کرده است تا با ماندگاری این شرکت‌ها سرمایه‌های کشور را حفظ کند.

آمار بازدید: 214 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image