ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه بوعلی‌سینا دارنده رتبه 2200 وبومتری

دانشگاه بوعلی‌سینا دارنده رتبه 2200 وبومتری

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه بوعلی رتبه 2 هزار و 200 وبومتری را به خود اختصاص داده که این رتبه در هفته پژوهش 2 هزار و 500 بوده است.




به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، روزشمار فعالیت‌ها، عملکرد و وعده‌های سازمان و ادارات مختلف برای اثبات حسن نیت خود در همیاری برای ساخت شهری زیبا، با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال 1392 آغاز شده است.

به سراغ حسن ختن‌‌لو، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بوعلی سینا رفتیم تا مصاحبه‌ای با وی در رابطه با عملکرد سال جاری بخش پژوهشی دانشگاه داشته باشیم.

فارس: تعداد مقالات چاپ شده دانشگاه بوعلی در پایگاه اسکوپوس و ISI چگونه بوده؟

ختن‌‌لو: مقالات دانشگاه بوعلی در پایگاه اسکوپوس در سال 2013 نزدیک به 460 مقاله چاپ شد که در سال 2012 نزدیک به 425 مقاله بوده است به تعبیری در سال 2013 رشد 10 درصدی چاپ مقاله در این پایگاه را داشتیم.

در پایگاه ISI، در سال 2013، 360 مقاله از دانشگاه بوعلی ایندکس شده است.

فارس: رتبه دانشگاه بوعلی در بین دانشگاه‌های داخلی چند است؟

ختن‌‌لو: دانشگاه بوعلی سینا در بین 80 دانشگاه‌های زیرپوشش وزارت علوم رتبه 11 را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های زیر پوشش وزارت علوم است و به لحاظ همین مورد ما معتقدیم رتبه دانشگاه بوعلی 10 است که این رتبه در سال قبل 14 بوده است.

در رتبه‌بندی دانشگاه‌های زیرپوشش وزارت علوم تمام شاخص‌ها اعم از پژوهشی، آموزشی، عمرانی و ... لحاظ می‌شود.

فارس: رتبه وبومتری دانشگاه بوعلی سینا چند است؟

ختن‌‌لو: رتبه‌بندی وبومتری رتبه‌بندی است که ارزیابی تحت وب و ارجاعات مقالات صورت می‌گیرد،.

دانشگاه بوعلی هم‌اکنون دارای رتبه 2 هزار و 200 در بین کل دانشگاه‌های دنیا را به خود اختصاص داده که این رتبه در هفته پژوهش 2500 بوده است.

فارس: تعداد مجلات علمی پژوهشی و کتب دانشگاه چند عدد است؟

ختن‌‌لو: سال گذشته تعداد مقالات علمی پژوهشی دانشگاه 6 عدد بود که امسال این رقم به 16 عدد رسید که به صورت فصل‌نامه، ماهنامه و دو هفته نامه چاپ می‌شود و سعی شده در تمام رشته‌ها راه‌اندازی شود.

با توجه به مشکلات انتشاراتی که با آن همراه بودیم، اما انتشارات دانشگاه بوعلی فعال بود و توانستیم 60 عنوان کتاب را تألیف یا تجدید چاپ کنیم.

فارس: تعداد مقالاتی که در مجلات علمی پژوهشی داخل چاپ شده است چه تعداد است؟

ختن‌‌لو: مقالاتی که در مجلات علمی پژوهشی داخل چاپ شده است 500 عنوان است.

فارس: در بحث کاربردی کردن پژوهش‌ها چه کارهایی انجام شده است؟

ختن‌‌لو: بحث قرار داد‌های پژوهشی با خارج از دانشگاه یک میلیارد و 500 میلیون تومان امضا شده است و 30 عنوان طرح پژوهشی با خارج دانشگاه با سازمان‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، وزارت نفت، بانک‌ها، استانداری، شرکت گاز و ... بسته شده که نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

بحث کاربردی شدن پژوهش این است که مشکلات جامعه را حل کنیم و تحریم‌ها باعث رشد در ین موضوع شده که باعث ارتباط دانشگاه و سازمان‌ها شد.

فارس: بحث تجهیزات پژوهشی و پژوهانه توضیح دهید؟

ختن‌‌لو: دانشگاه بوعلی تنها دانشگاه در منطقه خود است که پژوهانه به اعضای هیئت علمی را پرداخت کرده و با وجود کمبود بودجه سعی شده، بودجه پژوهانه قطع نشود.

امسال از 4 میلیارد تومان بودجه پژوهشی دانشگاه یک میلیارد و 800 میلیون تومان در بحث پژوهانه هزینه شده که از این میزان بودجه صد در صد عملیاتی شده است.

فارس: آیا دانشگاه بوعلی به دنبال تأسیس پژوهشکده است؟

ختن‌‌لو: دانشگاه بوعلی به دنبال تأسیس سه دانشکده آب در راستای حل مشکلات کم‌آبی استان است، پژوهشکده نانوبیوتکنولوژی که در بحث نانو و بیوتکنولوژی تمرکز دارد و پژوهشکده گیاهان دارویی که مقدمات آن انجام شده و در سال آینده تأسیس خواهد شد.

فارس: برنامه سال آینده پژوهشی دانشگاه چیست؟

ختن‌‌لو: دانشگاه بوعلی دارای دیدگاه بلندمدتی است که بتواند خود را از دانشگاه نسل دوم به دانشگاه نسل سوم تبدیل کند.

در دانشگاه‌های نسل دوم بحث آموزشی و پژوهشی مطرح است و در دانشگاه‌های نسل سوم، دانشگاه‌های کارآفرین هستند یعنی پژوهش را کاربردی می‌کنند و از علم ثروت تولید می‌کنند.

باید دانشگاه را کاربردی کنیم و شرکت‌های دانش‌بنیان که از اساتید و دانشجویان در آن استفاده می‌شود تأسیس کنیم تا بتوان دانش داخل کشور را به ثروت تبدیل کرد.

آمار بازدید: 235 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image