ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری راه‌اندازی 9 رشته در مقطع دکتری/رتبه 16 علمی ایران در پایگاه استنادی جهان

راه‌اندازی 9 رشته در مقطع دکتری/رتبه 16 علمی ایران در پایگاه استنادی جهان

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی با تاکید براینکه، اساتید دانشگاه این رسالت را دارند که دانش خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهند و از دانش آنان نیز استفاده کنند، گفت: در سال 92 ، با 16 پلیس کشورهای دیگر در راستای تبادل تجربیات در ارتباط بودیم که بخش اعظمی از این کشورها از دانش ما استفاده کردند.


به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار محمدتقی عصار گفت: امسال موفق شدیم برای اولین بار دوره دکتری را در سه رشته «مدیریت پیشگیری از جرم»، «جرم یابی» و «ایمنی و ترافیک» راه‌اندازی کنیم که در هر گرایش 10 نفر پذیرفته شدند.

راه‌اندازی 9 رشته دکتری در سال 93
وی افزود: به دنبال آن هستیم در سال جدید در مقطع دکتری، 9 رشته دیگر و در مقطع کارشناسی ارشد 14 رشته را به تصویب نهایی برسانیم که 9 رشته در مقطع اخیر به تصویب ستادکل نیروهای مسلح رسیده تا پس از اخذ مجوز از سوی وزارت علوم، اقدام به پذیرش دانشجو کنیم.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی، همچنین از راه اندازی سه گروه پژوهشی خبر داد و افزود: امسال موفق شدیم گروه آموزشی «پدافند غیرعامل» را عملیاتی کنیم.

75 درصد اساتید درون سازمانی هستند
عصار با اشاره به اینکه، هم اکنون در این دانشگاه، 11 دانشیار، 85 استادیار و 210 مربی مشغول به تدریس هستند، گفت: اساتیدی که به تدریس علوم تخصصی می پردازند، از فرماندهان عالی رتبه ناجا در مقطع دکتری هستند که از سوابق درخشانی نیز برخوردارند، همچنین از طریق سایت وزارت علوم نیز، تعدادی استاد برای تدریس دروس عمومی جذب خواهیم کرد، امسال موفق شدیم پرونده 5 دانشیار دیگر را در کمیته تخصصی مربوطه به تصویب برسانیم.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، 25 درصد اساتید این دانشگاه از خارج از سازمان و 75 درصد آنان نیز اساتید درون سازمانی هستند.

پررنگ‌تر شدن نقش بین المللی اساتید دانشگاه علوم انتظامی
وی با اشاره به اینکه، برای اولین بار هرم اساتید را در دانشگاه به تصویب رساندیم، بیان کرد: دانشگاه از بهترین اساتید که به علوم روز آگاه هستند، بهره می‌گیرد و براساس برنامه 5 ساله، 100 نفر دیگر به اساتید ما اضافه خواهد شد.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی، با تاکید براینکه، نیروی انتظامی به دنبال قطب علمی شدن در میان پلیس های جهان است، تصریح کرد: دانشگاه هم اکنون عضو اینترپا (روسای دانشگاه های پلیس جهان) است و ما رتبه بالایی در میان پلیس های جهان داریم، اجلاس اعضای اینترپا اردیبهشت سال آینده در کشور مالزی برقرار می شود و در این کنفرانس برگزاری اجلاس بعدی را در ایران، مطرح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز اساتید دانشگاه به این قابلیت دست یافته اند که در کنفرانس های جهانی و بین المللی شرکت کنند، ادامه داد: امسال دو تن از اساتید ما در دو کنفرانس جهانی شرکت کردند و به دنبال آن هستیم ضمن آموزش، افراد اعزامی را افزایش دهیم تا در آینده نزدیک نقش بین المللی اساتید را پررنگ تر کنیم.

تبادل تجربیات با 16 پلیس دنیا
عصار یادآور شد: اساتید ما این رسالت را دارند که دانش خود را در اختیار دیگر کشورهای درخواست کننده قرار دهند و از دانش دیگران نیز استفاده کنند. در سال 92 با 16 پلیس کشورهای دیگر در راستای تبادل تجربیات در ارتباط بودیم که بخش اعظمی از این کشورها از دانش ما استفاده کردند. در سال جدید نیز در تلاشیم تا ضمن افزایش برنامه‌های آموزشی، موفقیت‌های خود را در بخش بین المللی ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: امروز کشورهای زیادی در دنیا هستند که متقاضی آموزشی‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران هستند؛ بنابراین در سال آینده، دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت را در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای این کشورها برگزار خواهیم کرد.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی، با اشاره به اینکه هم اکنون از 6 دانشکده و 5 مرکز آموزش عالی برخورداریم، یادآور شد: هرچند دانشکده‌های فوق کفایت کرده و باید به غنی سازی آنها توجه کنیم اما با توجه به تقاضا برای راه‌اندازی دانشکده فتا، مواد مخدر و جداسازی دانشکده اطلاعات و امنیت از آگاهی، در سال 93 تصمیم خواهیم گرفت که تنها یکی از این دانشکده‌ها را راه‌اندازی کنیم.

رتبه 16 علمی ایران در پایگاه استنادی جهان
این مقام ارشد انتظامی، با بیان اینکه ایران از پرشتاب ترین کشورها از لحاظ تولید علم است، خاطرنشان کرد: براساس آمار پایگاه استنادی، در حال حاضر آمریکا با ارائه 400 هزار مقاله در سال رتبه اول و کشور ما نیز با ارائه 30 هزار مقاله رتبه 16 را کسب کرده است، این رتبه براساس تعداد مقالات و پژوهش‌ها، کلاس‌های دانشگاهی و ... تعیین می‌شود.

تربیت افسرانی عدالت خواه و لایق نیروی انتظامی
عصار با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی دانشگاه، تربیت افسران لایق نیروی انتظامی است، گفت: از این وظیفه اصلی هیچگاه غافل نخواهیم شد و به دنبال آن هستیم افسرانی را تربیت کنیم که در راستای احکام اسلام، اهداف انقلاب اسلامی و منویات ائمه (ع) حرکت کنند، افسرانی که بدون منت، عدالت خواهانه و با عشق و علاقه در خدمت مردم باشند و مردم نیز بتوانند برآنها تکیه کرده و با دیدنشان احساس امنیت کنند.

آمار بازدید: 291 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image