ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار افزایش 1000 زوج به سهمیه عمره دانشجویی متأهلان

افزایش 1000 زوج به سهمیه عمره دانشجویی متأهلان

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور از افزایش تعداد یک هزار زوج به سهمیه عمره دانشجویی متأهلان در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: افزایش 1000 زوج به سهمیه عمره دانشجویی متأهلان
حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی در حاشیه برگزاری نخستین همایش عمومی حج دانشگاهیان استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در سال جاری از چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در سراسر کشور، 340 هزار نفر متقاضی تشرف به سفر عمره دانشجویی بودند که از این تعداد 17 هزار و 300 نفر پس از قرعه کشی برای تشرف انتخاب شدند.

وی افزود: در سال جاری تعداد دانشجویان شرکت کننده در سفر عمره نسبت به سال گذشته 2 هزار و 300 نفر افزایش یافت که سهمیه یک هزار نفری از این افزایش در اختیار دانشجویان متاهل قرار گرفت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور اذعان کرد: از آنجا که دانشجویان دختر نمی‌توانند در بخش مجردان در سفر حج عمره شرکت کنند، در سال جاری بیشترین سهمیه اعزام دانشجویان به زوج‌های جوان اختصاص یافت تا با این افزایش اعزام، از تضییع حق بانوان جلوگیری شود.

فقیهی ادامه داد: از کل آمار دانشگاهیانی که در سال جاری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، دو هزار نفر مربوط به استادان دانشگاه‌هاست که برخی به صورت مجردی، عد‌ه‌ای متاهلی دو نفره و بقیه نیز در قالب متأهلی چند نفره در این سفرها شرکت دارند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور تصریح کرد: قسمت دانشجویی را نیز بیش از 8 هزار و 60 نفر در بخش متاهلان و کمتر از 7 هزار نفر در بخش مجردان تشکیل می‌دهد.

وی همچنین برگزاری سفر حج آسان، ارزان و باکیفیت برای دانشگاهیان را سیاست اساسی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور خواند و عنوان کرد: در این راستا اقدامات متعددی نظیر تلاش برای زمان‌بندی مناسب سفرها و جلوگیری از تداخل آنها با ایام امتحانات دانشگاهها، اعطای تسهیلات بانکی و اجرای برنامه های فرهنگی پیش از سفر، حین آن و پس از سفر تدارک دیده شده است و اجرایی می‌شود.

گفتنی است از استان قزوین نیز حدود 5 هزار و 300 نفر از دانشجویان برای شرکت در این سفر معنوی ثبت نام کردند که پس از قرعه کشی حدود 250 نفر انتخاب شدند.

آمار بازدید: 219 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image