ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار وزیر علوم : توسعه آموزش عالی هدفمند می‌شود

وزیر علوم : توسعه آموزش عالی هدفمند می‌شود

وزیر علوم معتقد است:‌ طرح آمایش آموزش عالی ، توسعه آموزش عالی را هدفمند و با برنامه کرده و از حرکات نوسانی ناشی از فشار‌های جانبی خواهد کاست.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر فرجی‌دانا در نشست مشترک نمایندگان مردم استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وزارت علوم را مغتنم شمرد و در مورد طرح آمایش آموزش‌عالی، پژوهش و فناوری اظهار داشت : در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به مناطق محروم توجه ویژه‌ای شد و توسعه کمّی صورت گرفت که بر اساس کار کارشناسی نبود وهنوز تا توسعه متوازن و هدفمند فاصله داریم .

وزیر علوم درادامه افزود: طرح آمایش آموزش عالی ، توسعه آموزش عالی را هدفمند و با برنامه کرده و از حرکات نوسانی ناشی از فشار‌های جانبی خواهد کاست.

فرجی‌دانا تأکید کرد: پس از تدوین طرح آمایش آموزش عالی، نشست مجددی با نمایندگان مردم در استانهای کشور برگزار خواهد شد و نسخه نهایی بعد از بحث و تبادل نظر مجدد با نمایندگان به مرحله اجرا گذاشته می شود .


وزیر علوم
در ادامه این نشست دکتر جعفر میلی منفرد، معاون آموزشی وزیر علوم شاخص های آموزش عالی در استان های مورد بررسی را بر شمرد و گفت: استان بوشهر در مجموع دانشگاه های دولتی و غیر دولتی دارای 69014 دانشجو در مقاطع مختلف است که این رقم در استان فارس 249 هزار و 729 نفر و در استان کهکیلویه و بویر احمد 51 هزار و 956 نفر است.

وی در ادامه افزود : از نظر تعداد اعضای هیئت علمی، استان بوشهر دارای 529 نفر عضو هیئت علمی در مجموع دانشگاه های دولتی و غیر دولتی است و استان فارس نیز دارای 3171 نفر عضو هیئت علمی و استان کهکیلویه و بویر احمد دارای 528 عضو هیئت علمی است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تعداد مراکز آموزش عالی استان بوشهر را 20 مرکز، استان فارس را 132 مرکز و استان کهکیلویه و بویر احمد را 23 مرکز اعلام کرد.

دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست به شاخص‌های حوزه فرهنگی در دانشگاه‌های سه استان بوشهر ، فارس و کهکیلویه و بویر احمد اشاره کرد و گفت: استان فارس دارای 108 انجمن علمی دانشجویی، 60 کانون فرهنگی و هنری، 72 نشریه دانشجویی و پنج تشکل اسلامی دانشجویی است و این ارقام در استان بوشهر 24انجمن‌ علمی دانشجویی، 14کانون فرهنگی هنری ، 30نشریه دانشجویی و دو تشکل اسلامی دانشجویی است .

وی افزود :استان کهگیلویه و بویر احمد نیز دارای 21 انجمن‌ علمی دانشجویی، 9 کانون هنری-فرهنگی، 15 نشریه دانشجویی و 1 تشکل اسلامی دانشجویی است.

دکتر ابراهیم خدایی معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور کشور نیز در این نشست ، آمارهای مربوط به آزمون برگزار شده در استان های مربوطه را ارائه و نتیجه‌گیری کرد که در مجموع کلیه آزمون‌های برگزار شده توسط سازمان سنجش، استان فارس در بین کل استان های کشور دارای رتبه16، استان بوشهر دارای رتبه 17 و استان کهکیلویه و بویر احمد دارای رتبه 21 است.

دکتر رخشانی‌مهر، مدیر کل طرح های عمرانی وزارت علوم نیز در این نشست فضاهای آموزشی و کمک‌آموزشی استان بوشهر را 56 هزار و 650 متر مربع و سرانه فضای آموزشی موجود را حدود 37 مترمربع اعلام کرد.

وی همچنین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی استان کهکیلویه و بویر احمد را 36 هزار و 550 متر مربع و سرانه فضای آموزشی را 16 متر مربع دانست.

آمار مربوط به استان فارس در این خصوص نیز 213 هزار متر مربع و سرانه فضای آموزشی 26 متر مربع اعلام شد.

آمار بازدید: 150 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image