ارتباط مستقیم با 30753 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار دردودل‌های روسای دانشگاه‌های استان قم با وزیر علوم

دردودل‌های روسای دانشگاه‌های استان قم با وزیر علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به شهر قم -زادگاهش- و دیدار با مراجع عظام و علمای اسلام، نشستی با روسای دانشگاه‌های این استان برگزار کرد و از نزدیک سخنان آنها درباره مشکلات و دغدغه‌هایشان را شنید و یادداشت کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که با حضور روسای دانشگاه‌های حوزوی، دولتی و غیرانتفاعی استان قم در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌های حوزوی رابط بین حوزه و دانشگاه هستند گفت: ممکن است تعداد این دانشگاه‌ها زیاد نباشد اما کارشان از لحاظ حساسیت و مسئولیت برجسته است.


وزارت علوم باید برنامه منظمی برای تقویت دانشگاه‌های حوزوی داشته باشد

وی افزود: معنی ندارد که ما با داشتن معارف غنی اسلامی در رشته‌های علوم انسانی دستی به سوی دیگران دراز کنیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به تحصیل 30 هزار طلبه در دانشگاه‌های حوزوی استان قم، اظهار کرد: این تعداد طلبه با جمعیت 4.5 میلیون نفری دانشجویی کشور نسبت مناسبی ندارد بنابراین وزارت علوم باید برنامه منظمی برای تقویت دانشگاه‌های حوزوی داشته باشد.

نواب با بیان اینکه طلاب حوزه به نظام دانشگاهی و درس خواندن دانشگاهی نیاز ندارند، گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی سطح بندی دروس حوزه‌ای به شکلی است که معادل مدارک دانشگاهی است بنابراین این طلاب به مدارک دانشگاهی نیازی ندارند.



رئیس دانشگاه مفید: به دانشگاه‌های غیرانتفاعی به عنوان فرزند چهارم نگاه می‌شود


دکتر موسوی رئیس دانشگاه مفید نیز با بیان اینکه اگر بخواهیم چند تن از افراد علمی کشور را نام ببریم، قطعا وزیر علوم یکی از اولین‌های آنهاست، گفت: باید توجه شود که دسته‌گرایی‌ها و گروه‌گرایی‌ها باعث نشود که دانشگاهی طرد یا جذب شود یا این موضوع تاثیری بر عملکرد استاد و دانشجو داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مفید هم دانشجوی حوزوی و هم دانشگاهی دارد، اظهار کرد: متاسفانه با توصیف این دانشگاه به نام غیر انتفاعی در وزارت علوم به این مقوله به عنوان فرزند چهارم نگاه می‌شود.

موسوی با بیان اینکه دریافت بودجه توسط دانشگاه‌های دولتی مزیتی برای آنها محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: باید با توجه به عملکرد دانشگاه‌ها به آنها توجه شود.


مراکز آموزشی استان قم نه در شان نظام اسلامی، نه کشور و نه وزارت علوم است


حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی یکی از مسئولان دانشگاه معارف اسلامی هم با بیان اینکه در حال حاضر مراکز آموزشی استان قم نه در شان نظام اسلامی، نه کشور و نه وزارت علوم است، خطاب به وزیرعلوم گفت: کافی است نگاهی به دانشگاه قم بیاندازید که دانشگاه مادر این استان است و ببینید که این دانشگاه در مظلومیت به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه به شهر قم عنایت ویژه‌ای نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 7000 استاد حق‌التدریس در دانشگاه‌های حوزوی استان قم مشغول به تدریس هستند که تنها 1000 نفر آنها عضوهیات علمی هستند.

رکن الدینی خاطر نشان کرد: شرایط ما به گونه‌ایست که عضو هیئت علمی را استان‌های دیگر می‌آوریم و او شب‌ها در نمازخانه دانشگاه می‌خوابد چرا که ما خوابگاهی نداریم که در اختیار این افراد قرار دهیم.



آزمایشگاه مرکزی برای همه رشته‌های فنی و مهندسی در استان قم تشکیل شود



دکتر مقیمی رئیس پردیس قم دانشگاه تهران
در این نشست با پیشنهاد ایجاد یک آزمایشگاه مرکزی برای کلیه رشته‌های فنی و مهندسی در استان قم ، گفت: مذاکراتی با سازمان فنی و حرفه‌ای انجام دادیم هرچند که امکانات آنها در شان آموزش عالی نیست، اما برای شروع خوب است.

وی با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای با رویکرد اسلامی، افزود: اما در عین حال قدم موثری برای این پل ارتباطی برداشته نشده است.

مقیمی پیشنهاد کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران استان برای انجام کارهای تحقیقاتی، زیرساخت‌های علمی و فناوری، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و ... ایجاد شود.



برخی از پایان نامه‌ها نه به درد دنیا می‌خورند نه آخرت


حجت الاسلام و المسلمین عابدی رئیس دانشگاه قرآن و حدیث نیز با اشاره به مشکلات معیشتی برخی از دانشجویان این شهر، گفت: با این شرایط سخت حتی ممکن است دانشجو به گناه بیفتد، بنابراین احساس می‌کنم یکی از تکالیف دیگر رسیدگی به وضع رفاهی دانشجویان است.

وی با بیان اینکه ما در استان قم سه هزار دانشجوی دکتری و حدود 20 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد داریم، اظهار کرد: برنامه ما این است که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ارشد و دکتری ساماندهی شود چرا که اگر هر پایان‌نامه بتواند یکی از مشکلات کشور را حل کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عابدی همچنین پیشنهاد کرد که کارگروهی برای ساماندهی رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل شود، چرا که به اعتقاد وی برخی از این پایان نامه‌ها نه به درد دنیا می‌خورند و نه آخرت.



در راستای توسعه آموزشی دانشگاه نیازمند همکاری شورای گسترش آموزش عالی هستیم

دکتر رضا حسین گندمکار معاون دانشگاه قم نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست دانشگاه از ابتدای تاسیس تا کنون رعایت اصل تفکیک جنسیتی بوده است، اضافه کرد: بحث تفکیک جنسیت اصلی است که دانشگاه تاکنون رعایت کرده و در این مسئله در برخی موارد از نظر توسعه مشکلاتی داشته که امیدواریم با عنایت وزارت علوم مرتفع شود.

وی همچنین گفت: رویکرد ما در این چند سال گذشته بومی گزینی بوده است که به دلیل مشکلات قانونی در این مورد نتوانستیم موفق عمل کنیم.

وی به ایجاد و تاسیس رشته‌های مختلف ازجمله منابع طبیعی اشاره و تاکید کرد: تاکنون توانسته ایم مجوز کاردانی منابع طبیعی را اخذ کنیم که ایجاد رشته های مرتبط با کشاورزی و دانشکده کشاورزی مورد تقاضای دانشگاه است.

معاون اداری و مالی دانشگاه قم در پایان خواستار اعطای مجوز پذیرش دانشجوی خارجی بویژه از کشورهای اسلامی شد.

آمار بازدید: 202 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image