ارتباط مستقیم با 30730 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشجویان رشته پزشکی نباید از اخلاق پزشکی غفلت کنند

دانشجویان رشته پزشکی نباید از اخلاق پزشکی غفلت کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: دانشجویان رشته پزشکی باید با ابعاد مختلف اخلاق پزشکی آشنا باشند و نباید از این مبحث غفلت کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود طباطبایی پیش از ظهر امروز در دومین همایش منطقه‌ای اخلاق پزشکی که در سالن غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد با تاکید بر در نظرگیری عملکرد بالینی مناسب در اخلاق پزشکی نوین اظهار کرد: دانشجویان رشته‌های پزشکی باید به خوبی با این مسائل آشنا باشند و از این مباحث غفلت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: پزشک باید بداند بیماری را چه زمانی و چگونه بیان کند تا بیمار و خانواده او به طور کامل مسئله را بپذیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان داشت: آراستگی و پاکیزگی از دیگر مباحثی است که پزشکان باید به آن توجه داشته باشند، البته در این زمینه باید به دستورات دین اسلام در زمینه حدود زن و مرد توجه کنند.

وی یادآور شد: پزشکان باید در محیط کار به اعصاب خود مسلط باشند و به کنترل خشم و عصبانیت پرداخته و مراقبت‌ها و تجویزهای بیمار را تکمیل کنند و رفتاری انجام دهند که مورد پسند بیمار و بر اساس آموزه‌های اسلام است.

طباطبایی با اشاره به اهمیت اخلاق پزشکی خاطرنشان کرد: اگر این مبحث به صورت مطلوب و کامل آموزش داده شود، پزشکانی توانا به جامعه تحویل داده می‌شود که رضایت بیمار را نیز به همراه دارد.

آمار بازدید: 249 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image