ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ‌مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی در دانشگاه زابل برگزار شد

‌مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی در دانشگاه زابل برگزار شد

نخستین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی در دانشگاه زابل به مناسبت روز مهندس به همت دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از دانشگاه زابل، مدیر اجرایی نخستین دوره از مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی دانشگاه زابل در خصوص این دوره از مسابقات گفت: مسابقات برنامه نویسی دانشجویی موسوم به ACM-ICPC یک رقابت برنامه نویسی است که به صورت سالانه در بین دانشگاه های سراسر دنیا برگزار می‌شود.

‌سعید اربابی ادامه داد: این مسابقات در شش قاره بصورت مستقل برگزار می شود و تحت نظارت بزرگترین و معتبرترین انجمن علمی و آموزشی در زمینه کامپیوتر و محاسبات، ACM است.

مدیرگروه مهندسی کامپیوتر همچنین در خصوص تاریخچه و روند رشد این مسابقات افزود: این مسابقات برای نخستین بار در سال 1970 در حاشیه کنفرانسی با حمایت صنعت در دانشگاه Texas A&M برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، تا جایی که از سال 1997 به بعد شرکت بزرگ IBM به عنوان حامی مالی این مسابقات همکاری داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه زابل گفت: استقبال از این مسابقات در سطح دانشجویان رشته کامپیوتر دنیا به حدی بالاست که در سال 1997، تعداد 840 تیم از 560 دانشگاه در آن شرکت داشتند اما این تعداد در سال 2007 به 6700 تیم از 1821 دانشگاه رسیده و طبق اعلام رسمی تعداد تیم ها در هر سال به میزان 10 تا 20 درصد در حال افزایش است.

مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه زابل مهارتهای مورد نیاز دانشجویان برای موفقیت در این مسابقات را همکاری تیمی، مهارت برنامه نویسی کامپیوتری و استعداد در حل مسئله برشمرد و در خصوص سابقه برگزاری این مسابقات در کشورمان ایران دانست و گفت: پانزدهمین دوره مسابقه منطقه ای برنامه نویسی دانشجویی ACM در ایران در سایت دانشگاه صنعتی شریف در 28 و 29 آذر ماه سال 1392 برگزار شد.

مهندس اربابی ادامه داد: با حمایت همه جانبه ریاست محترم دانشگاه زابل از این رخداد، گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه زابل با همکاری انجمن علمی فناوری اطلاعات دانشگاه زابل به مناسبت روز مهندس اقدام به برگزاری نخستین دوره از این مسابقات در شهر زابل کرد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شد و ده تیم از گروه های مهندسی کامپیوتر، گروه ریاضی و گروه مهندسی مکانیک حضور پیدا کردند که در پایان تیم کریپِر (creeper) از گروه مهندسی کامپیوتر و تیم امید ریاضی از گروه ریاضی هر یک با حل 4 سوال بطور مشترک به مقام نخست دست یافتند و تیم مکانیک 90 از گروه مهندسی مکانیک در جایگاه بعدی قرار گرفت.

وی در خصوص شکل برگزاری این مسابقه اظهار داشت: شکل برگزاری مسابقه به این صورت است که 8 سوال با رنگهای مشخص به تیم ها داده می شود که در مدت زمان 5 ساعت باید پاسخ مسائل را به شکل برنامه کامپیوتری به کامپیوتر قاضی ارسال کنند، با حل و ارسال هر سوال توسط تیم و تأیید صحت کامل آن توسط نرم افزار قاضی، بادکنکی به رنگ همان سوال بر روی میز تیم نصب می‌شود.

مهندس اربابی در پایان با بیان اینکه جهت برگزاری دور دوم این مسابقات در شهر زابل و با شرکت تیم هایی از تمامی دانشگاه های سطح شهر برنامه ریزی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: جهت ارتقای سطح کیفی تیم های دانشگاه و فراهم آوردن زمینه شرکت تیم هایی از دانشگاه زابل در مسابقات منطقه ای آسیا که آذر ماه هر سال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود، در گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه زابل اقدامات دیگری نیز از جمله برگزاری دوره های آموزشی ویژه مسابقات برنامه نویسی در حال راه اندازی است.

گفتنی است نخستین دوره از مسابقات برنامه نویسی دانشجویی توسط گروه مهندسی کامپیوتر و با همکاری ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه زابل برگزار شد.

آمار بازدید: 247 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image