ارتباط مستقیم با 30741 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار توجه به حوزه آموزش کشاورزان و کار بر روی الگوی کاشت در کردستان

توجه به حوزه آموزش کشاورزان و کار بر روی الگوی کاشت در کردستان

رئیس دانشگاه کردستان بر توجه به حوزه آموزش کشاورزان و کار بر روی الگوی کاشت در استان را ضروری دانست و گفت: افزایش و ارتقای ایستگاه‌های تحقیقاتی در استان برای دستیابی به توفیقات بیشتر در بخش کشاورزی استان ضروری است.


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی پیش از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سنتی عمل کردن 70 درصد از کشاورزان یکی از مهم‌ترین موانع تحقق اهداف در زمینه توسعه کشاورزی در استان است.

وی بر توجه به حوزه آموزش کشاورزان و کار بر روی الگوی کاشت در استان را ضروری دانست و بیان داشت: افزایش و ارتقای ایستگاه‌های تحقیقاتی در استان برای دستیابی به توفیقات بیشتر در بخش کشاورزی استان ضروری است.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: متاسفانه ایجاد فاصله و شکاف بین دو بخش دامپروری و کشاورزی به خاطر تغییر بافت در روستاها موجب شده است بیشتر کشاورزانی که در گذشته در هر دو بخش فعالیت می‌کردند، محدود شوند.

امینی با اشاره به فعالیت دانشکده کشاورزی در دانشگاه کردستان، گفت: در حال حاضر 27 رشته کارشناسی، 15 رشته کارشناسی و پنج رشته دکترای کشاورزی در این دانشکده تدریس می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر 15 تا 16 عضو هیئت علمی استخدام شده‌اند و توجه به رشته‌های بین رشته‌ای کشاورزی در این استان مدنظر است.

رئیس دانشگاه کردستان همچنین از وجود سه پژوهشکده کشاورزی و یک‌ پژوهشکده دامپروری در سطح استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: سند آمایش آموزش استان مهم‌ترین اولویت دانشگاه کردستان در تدوین و اجرای برنامه‌ها است.

امینی افزود: ایجاد دانشکده‌ها‌ و راه‌اندازی رشته‌های مختلف در استان نیز با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود در استان از دیگر اولویت‌های استان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک شدن دانشگاه‌ها و بخش کشاورزی به منظور تحقق اهداف در این حوزه ضروری است و امیدواریم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

آمار بازدید: 202 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image