ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تکلیف شهریه‌های دانشجویی را مشخص می‌کنیم

تکلیف شهریه‌های دانشجویی را مشخص می‌کنیم

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: در نظر داریم تکلیف شهریه‌های دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی را تا اردیبهشت‌ماه سال آینده مشخص کنیم.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جعفر میلی منفرد در دوازدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی که با حضور وزیر علوم و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی در محل دانشگاه سوره برگزار شد، گفت: در مورد شهریه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی مشکلاتی داریم.

وی افزود: باید آزادسازی شهریه‌ها، رتبه‌بندی کردن آنها و حتی چند دسته‌کردن شهریه‌ها در نظر گرفته شود و با شفاف‌سازی، ضوابط و مقررات برای بهینه‌کردن فرآیندهای دانشگاهی اقدام کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری با اشاره به تسریع در بازنگری اساسنامه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیر دولتی افزود: دسته‌بندی و جمع‌بندی اساسنامه دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی در دستور کار قرار گرفته و شاید اتفاقی بیفتد که از ظرفیت‌های مجلس در این زمینه نیز استفاده کنیم.

میلی‌منفرد با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در اساسنامه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیر دولتی استفاده کنیم گفت: تجزیه و تحلیل از وضعیت ملی در بخش غیردولتی و بازنگری در اساسنامه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیر دولتی باید در دستور کار قرار گرفته و غیرخصوصی کردن این اساسنامه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: این موضوع باید از طریق شورای عالی مورد توجه قرار گرفته و باید بتوانیم در بحث حل مشکلات اساسنامه 10 گام را برداشته و بر مبنای این 10 گام حرکت کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری درخصوص کندی سرعت بازنگری در اساسنامه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیر دولتی تصریح کرد:‌ باید تسریع در بازنگری اساسنامه، دسته بندی و جمع بندی آن در دستور کار قرار گرفته و با عمق بیشتر چالش‌های پیش رو را شناخته و گام‌های خود را به صورت حساب شده تر برداریم.

وی گفت: توجه به کمیته ساماندهی موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی ضروری است؛ مسئله‌ پیچیده‌ای در زمینه دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی وجود دارد و باید بتوانیم در بحث پذیرش 30 – 70 پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی توازن لازم را ایجاد کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری افزود: ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه‌های پیام نور در مقابل ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه‌های غیر دولتی ظرفیت 70 – 30 را به ما تحمیل می‌کند چرا که با در نظر گرفته شدن پذیرش دانشجو در دفترچه‌های دانشگاه شاهد این هستیم که ظرفیت‌های دانشگاه‌های پیام نور در قبال دانشگاه‌های غیر انتفاعی با وزنی معادل 70 در مقابل 30 مواجه است.

میلی‌منفرد با اشاره به اینکه نیازمند ارائه گزارش در خصوص دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی هستیم، تاکید کرد: باید بحث ظرفیت و پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها شفاف سازی کنیم و بدانیم که چگونه دانشگاه آزاد توانسته با ارائه ظرفیت پذیرش دانشجو به صورت غیر آزمون ظرفیت‌های خود را بالا ببرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که آیین نامه‌ها، ظرفیت‌ها و مقررات چه مسائلی را ایجاد کرده و از طریق آن بتوانیم آیین نامه‌های موجود را مورد بازنگری قرار دهیم.

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری ادامه داد: باید بتوانیم تحلیلی از اتفاقات دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور را مدنظر قرار دهیم؛ پردیس‌های علوم و تحقیقات در 40 شهرستان کشور ایجاد شده و چون اسم آنها علوم تحقیقات بوده وابسته به علوم و تحقیقات تهران هستند و بدون اینکه بخواهند مجوزهای لازم را بگیرند در حال فعالیتند.

وی به ضرورت ایجاد پردیس‌های دانشگاهی توسط دانشگاه‌های مادر اشاره کرد و افزود: اما هم اکنون با این پدیده مواجهیم که تعدادی از دانشگاه‌ها که ظرفیت لازم را در این زمینه نیز ندارند پردیس‌های دانشگاهی را ایجاد کرده‌اند.

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در خاتمه ضمن اشاره به ضرورت در دستور کار قرار دادن ساماندهی ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تاکید کرد: باید 15 مشکل اساسی دانشگاه‌ها اولویت بندی شده تا به آنها بپردازیم، علاوه بر این باید توازنی بین دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی صورت گرفته تا با منطقی، کیفی و صحیح به جلو پیش برویم.

آمار بازدید: 216 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image