ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی منع هر نوع فعالیت‌ سیاسی در دانشگاه‌های مصر

منع هر نوع فعالیت‌ سیاسی در دانشگاه‌های مصر

شورای عالی نظارت بر دانشگاه‌های مصر روز شنبه گذشته از ممنوعیت انجام هر گونه فعالیت یا تشکل سیاسی در دانشگاه‌های این کشور خبر داد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تصمیم با هدف دوری از تنش‌های رو به رشد در میان دانشجویان این کشور اتخاذ شده است.

«محمدعبدالسلام»، کارشناس دیده‌بان دانشجویان انجمن آزادی بیان و اندیشه مصر می‌گوید: این تصمیم هیچ توجیهی ندارد. دولت باید به جای ممنوعیت چنین فعالیت‌هایی، فضای بحث و تبادل‌نظر را فراهم کند.

به گفته «عبدالسلام» چنین تصمیماتی غیرمنطقی و غیرمسئولانه هستند.

وی افزود: ممنوعیت فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه، نقض آزادی و حقوق دانشجویان است و هر فردی این حق را دارد که حمایت خود را از کاندیدای موردنظر خود اعلام کرده و فعالیت سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌نیوز، با این حال اتحادیه دانشجویان دانشگاه قاهره با انتشار بیانیه‌ای از این تصمیم حمایت کرده و اعلام کرد: این دانشگاه اجازه هیچ‌گونه جانبداری سیاسی را در دانشگاه نمی‌دهد و هر فردی که از این دستور تخطی کند با وی برخورد می‌شود. بنابراین بیانیه، هر گونه فعالیت یا پخش اعلامیه در حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری ممنوع است.

آمار بازدید: 180 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image