ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در ۱۱ اسفند

برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در ۱۱ اسفند

معاون وزیر علوم با بیان اینکه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه امسال با اعلام فراخوان عمومی در داخل و خارج کشور آغاز کرده است، گفت: این جشنواره ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احمد اکبری معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفت: همزمان با بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور تقدیر و قدردانی از مقام شامخ دانشمندان و پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر داخلی و خارجی، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با بیش از ربع قرن تداوم توانسته‌ است جایگاه خود را در بین دانش‌پژوهان، فناوران و صاحب‌نظران عرصه علم و صنعت به عنوان معتبرترین رویداد علمی و فناوری کشور تثبیت کرده و از حمایت بسیاری از نهادها و مراکز علمی جهان برخوردار شود.

اکبری افزود: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه امسال با اعلام فراخوان عمومی در داخل و خارج از کشور آغاز کرد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در این جشنواره 787 طرح در 17 گرایش دریافت شد که به ترتیب در رشته‌های طرح‌های ویژه 187، کشاورزی و منابع طبیعی 159، مکانیک 66، برق و کامپیوتر 55، زیست و فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی 49، صنایع شیمیایی 46، طرح‌های برگزیده جشنواره موفق در تولید ملی 27، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاع 25، هنر و معماری 20، علوم پایه 41، فناوری نانو 27، عمران 14، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو 20، هوافضا 10، مکاترونیک 9، صنایع و مدیریت فناوری 10 و علوم پزشکی 22 طرح شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره 126 طرح از دانشمندان و برجستگان علمی خارج از کشور است که از 38 کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: از مجموع 787 طرح ارائه شده برای بررسی فنی و کارشناسی در نهایت 56 طرح به هیات داوران جشنواره ارائه شد و هیات داوران نیز پس از ارزیابی و بررسی نهایی طی چندین جلسه 16 طرح از بخش داخلی و 5 طرح از بخش خارجی و 3 طرح از دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور از آلمان، فرانسه و آمریکا را به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب کرد.

وی ادامه داد: برگزیدگان خارجی از کشورهای آلمان، انگلستان، استرالیا، چین و مجارستان هستند.

اکبری اضافه کرد: این جشنواره در راستای تعاملات بین‌المللی برگزار و یکی از ویژگی‌های این جشنواره پیگیری بحث تعاملات بین‌المللی است که رئیس‌جمهور نیز در سخنرانی‌های خود بحث تعاملات بین‌المللی را پررنگ مطرح کرده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تجلیل از پژوهشگران و فناوران در سطح داخلی و خارجی است.

اکبری افزود: 23 نهاد ملی و بین‌المللی از این جشنواره حمایت می‌کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: این جشنواره در 11 اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی در رابطه با تفاوت این جشنواره با جشنواره خوارزمی در سال‌های قبل افزود: تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های سال‌های قبل در کیفیت مقاله‌ها و افرادی است که در آن شرکت دارند.

اکبری خاطرنشان کرد: به برگزیدگان خارجی به نفر اول 10 هزار دلار، نفر دوم 8 هزار دلار و نفر سوم 5 هزار دلار از طرف سازمان پژوهش‌ها و با کمک وزارت علوم پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: به برگزیدگان داخلی نیز در رتبه اول 12 سکه، نفر دوم 10 سکه و نفر سوم 8 سکه پرداخت می‌شود.

آمار بازدید: 199 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image