ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دانشگاه صنعتی اصفهان مجری ۶ طرح کلان علمی صنعتی در کشور است

دانشگاه صنعتی اصفهان مجری ۶ طرح کلان علمی صنعتی در کشور است

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان از اجرای ۶ طرح کلان علمی صنعتی کشور توسط دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمود مدرس‌هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون بیان عملکرد چند ماهه خود از زمان تصدی‌گری بر حوزه ریاست دانشگاه و اعلام برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود اظهار داشت: ‌سعی کردیم از زمان تصدی‌گری بر حوزه ریاست دانشگاه صنعتی بر سرعت موتور حرکت دانشگاه بیافزاییم.

وی بیان داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان افتخار دارد برای نخستین بار جزو سه دانشگاه ایرانی برتر در لیست 100 دانشگاه برتر آسیا باشد و این نقطه امید و قوتی برای ادامه حرکت علمی این دانشگاه محسوب می‌شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه صنعتی 900 طرح و پژوهش انجام شده یا در دست اقدام را با بدنه صنعت کشور در اختیار دارد و این برگ زرین دیگری بر کتاب افتخارات دانشگاه‌ها است.

وی افزود: همه مدیران، دانشجویان، نخبگان و اعضای هیئت علمی قبلی و فعلی در کسب این افتخار سهیم هستند.

مدرس‌هاشمی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در حال حاضر با تلاش دانشجویان و نخبگان خود از طریق پژوهشکده‌های موجود در این دانشگاه 6 طرح کلان علمی کشور را در دست اجرا دارد.

وی اذعان داشت: از جمله این شش طرح کلان پروژه پایش دریایی که مورد حمایت مستقیم معاونت علمی ریاست جمهوری و طرح راه‌اندازی ابریارانه‌ای شیخ‌ بهایی و ساخت هواپیمای ملی 150 نفر است.

این مسئول تاکید کرد: تکمیل چرخه علمی کشور که از سیاست‌های مهم نظام تلقی می‌شود، مبنی بر آموزش، پژوهش، تولید علم و فناوری و تولید درآمد از اولویت‌ها و اصول سیاستی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی این دانشگاه است.

وی متذکر شد: متاسفانه عدم توجه و نادیده گرفتن سرمایه اصلی دانشگاه که همانا سرمایه انسانی است، باعث شده بود که دانشگاه صنعتی اصفهان در دو سال اخیر دچار یک رکود علمی شده باشد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان از تدوین یک برنامه کوتاه‌مدت یکساله در امور فرهنگی، علمی، پژوهشی و تحقیقی در راستای بهبود روند فضای دانشگاهی خبر داد.

وی یادآور شد: مهمترین فرآیندی که قرار است در مدیریت جدید دانشگاه صنعتی اصفهان رخ بدهد، جلب مشارکت بیشتر دانشگاهیان در اداره دانشگاه است.

مدرس هاشمی اظهار کرد: ایجاد بسترسازی در امور فرهنگی را یک وظیفه بخش مدیریت و حوزه ریاست دانشگاه می‌دانیم ولی هرگز بر این اعتقاد نداریم که باید بدنه مدیریتی دانشگاه متولی و مجری برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه باشد.

وی در ادامه از تدوین یک پیمان نامه اخلاقی برای دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد و افزود: تمام بدنه حوزه ریاست و مدیریت دانشگاه صنعتی خود را مکلف به تعهد و انجام بندهای این پیمان نامه می‌دانند.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه همواره سعی داشته‌ایم که در طول شش ماه گذشته از قبول مسئولیت ریاست دانشگاه در راستای جلب مشارکت دانشگاهیان گام برداریم، نخستین قدم در این مسیر شنیدن حرف‌های قشر نخبگان و جامعه دانشگاهی است.

وی اذعان داشت: بر این اعتقاد داریم که باید در راستای دور کردن فضای دانشگاهی از نفاق ، دورویی و تملق حرکت کنیم و با فراهم کردن فضای دانشگاهی به سمت و سوی تضارب آراء و سلیقه‌ها شرایط را بهبود بخشیم.

مدرس هاشمی در پاسخ به به برخی از بیانات و سخنان مطرح شده در چند ماه اخیر توسط افراد تصریح کرد: هرگز تغییر مدیریت دانشگاه صنعتی اصفهان در دولت یازدهم به معنای دور شدن از معنویات و ارزش‌های اسلامی نیست و سیاست هیئت رئیسه جدید سیاست سکولار و بی تفاوتی به مسائل ارزشی و فرهنگی نیست.

وی اضافه کرد: البته شدیدا هم اعتقاد داریم که با زور و اجبار نمی‌توان یک کار فرهنگی کرد و برای یک فرهنگ سازی در مورد مسائل فرهنگی همچون عفاف و حجاب باید بصورت تدریجی و فراهم کردن بسترهای لازم اقدام شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: مهم‌ترین تبلور اقتصاد مقاومتی توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تکمیل چرخه علمی و فناوری است و بر این اعتقاد داریم که موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها باید در راستای دانشجوی کارآفرین بجای دانشجوی کارجوی حرکت کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به بودجه دانشگاه صنعتی کرد و بیان داشت: در حال حاضر دانشگاه با معضل بدهی 20 میلیارد تومانی روبرو است.

مدرس هاشمی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش پژوهانه به دانشجویان و نخبگان دانشگاه 3.5میلیارد تومان و در بخش عمرانی در حدود 4.5 میلیارد تومان بدهکار است.

وی در پایان با بیان اینکه بازگشت و بررسی روند ادامه تحصیل دانشجویان ستاره‌دار زیر نظر مستقیم وزارت علوم است و دانشگاه صنعتی هیچ اختیاری ندارد از ابلاغ آیین نامه‌ای از سوی وزارت علوم مبنی بر اعلام شرایط بازگشت اساتید بازنشست شده در سال‌های اخیر خبر داد.

آمار بازدید: 324 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image