ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد با اولویت کشورهای اسلامی

توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد با اولویت کشورهای اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت کشورهای اسلامی توسعه می یابد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حمید میرزاده در دیدار با دکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالیه افغانستان و هیأت همراه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی تأسیس شده است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تأثیر شگرفی در توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی کشور داشته است و بسیاری از اقلیم ها و مناطق ایران به خاطر تأسیس این دانشگاه توسعه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کابل، آکسفورد، امارات و لبنان دارای شعبه است، گفت: با توجه به نظر مثبت رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، سیاست ما توسعه فعالیت های بین المللی با اولویت کشورهای اسلامی است و در این راستا از توسعه همکاری های آموزشی و پژوهشی و گسترش رشته های دکتری در واحد افغانستان استقبال می کنیم.

میرزاده ادامه داد: در اغلب کشورهای اسلامی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد و مرکز آموزشی دارد، خود دولتها کمک کردند و زمین در اختیار دانشگاه گذاشتند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به وزیر تحصیلات عالیه افغانستان گفت: اگر شما هم چنین امکاناتی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی بگذارید، ما هم ساخت و سازها را انجام می دهیم و دوره های دکتری را با همکاری اساتید افغان و ایرانی گسترش می دهیم.

وی عامل اصلی توسعه در هر کشوری را نیروی انسانی متخصص دانست و افزود: افغانستان آینده بسیار درخشانی دارد چرا که به آموزش عالی توجه ویژه ای دارد.

میرزاده افزود: به سهم خودمان برای هر اقدامی که دو طرف در زمینه فعالیتهای علمی و پژوهشی توافق کنند، آمادگی داریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای تسهیلاتی برای دانشجویان افغان و توسعه آموزش در این کشور خبر داد و گفت: در طرح توسعه مدارس سما ویژه دانش آموزان افغان در صورت تصویب هیات امناء در مرحله نخست دو هزار نفر در قم و مشهد برای آموزش های مهارت محور تحت پوشش قرار می گیرند.

میرزاده ادامه داد: همچنین در هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد، دانشجویان افغان در مقطع کاردانی و کارشناسی هزینه شهریه را معادل دانشجویان ایرانی پرداخت می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که سفر وزیر تحصیلات عالیه افغانستان و هیات همراه زمینه ساز یک تحول و گسترش برای ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مقررات کشورشود.

آمار بازدید: 226 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image