ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مجلس میزان معافیت ایثارگران و خانواده شهدا از پرداخت هزینه دانشگاه‌ها را تعیین کرد

مجلس میزان معافیت ایثارگران و خانواده شهدا از پرداخت هزینه دانشگاه‌ها را تعیین کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس میزان معافیت ایثارگران و خانواده شهدا از پرداخت هزینه تحصیل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تعیین کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جزییات لایحه بودجه کل کشور سال 93 مقرر کردند تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری، دانشجویان جانباز 25 درصد و بالاتر و فرزندان آنان، فرزندان شاهد، آزادگان و فرزندان آنان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی رایگان است.

به موجب این مصوبه، هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های علمی و کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و سازمان اوقاف در ابتدای هر نیم سال تحصیلی پرداخت می‌شود.

در این مصوبه همچنین آمده که کمک هزینه تحصیلی اعم از شهریه ثابت و متغیر پرداختی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران و افراد مشمول خانواده آنها که در واحدهای بین‌الملل داخل یا خارج دانشگاه‌های دولتی و یا غیردولتی پذیرفته می‌شوند، معادل شهریه پرداختی به پذیرفته‌شدگان رشته‌ها و مقاطع مشابه در واحدهای دانشگاه آزادی اسلامی و واحدهای داخلی تعیین و پرداخت می‌شود و باقیمانده شهری توسط دانشجو اعم از ایثارگر یا خانواده وی تامین و پرداخت می‌شود.

براین اساس آیین‌نامه اجرایی این بند باید ظرف 2 ماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با تایید معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رییس جمهور به تصویب هیات وزیران برسد.

نمایندگان مجلس در ادامه مقرر کردند که همسران شهدا و همسران جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران آزادگان نیز از تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی بهره‌مند شوند. در این مصوبه پیش‌بینی شده که اعتبار مورد نیاز تا سقف 25 میلیارد ریال از محل صرفه‌جویی اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط این بنیاد پرداخت شود.

این بند از تبصره 16 به دلیل مغایرت با برنامه پنجم توسعه به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با 156 رای موافق، 22 رای مخالف و 6 ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر آن را به تصویب رساندند.

آمار بازدید: 246 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image