ارتباط مستقیم با 30739 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار نیروی کار کشور نیازمند کارآفرینی است

نیروی کار کشور نیازمند کارآفرینی است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه کارآفرینی باید به مثابه یک چشم انداز بزرگ نظام دیده شود، گفت: ما الان در برهه‌ای هستیم که کشور به کارآفرینی نیازمند است.



دکتر ربیعی در حاشیه مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان جدید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم ایجاد جهت گیری‌ها به سمت کارآفرینی اظهار کرد: علاوه بر اینکه جامعه ما در حال حاضر به کارآفرینی نیاز دارد نیروی کار در کشور نیز به سطحی رسیده است که اگر دولت نتواند ایجاد اشتغال کند در آینده آسیب‌های اجتماعی عظیمی به کشور وارد می‌شود.


وی با اشاره به اینکه کشور از هر جهت نیازمند ایجاد یک جنبش کارآفرینی است، خاطرنشان کرد: دولت باید در ایجاد این جنبش ابتدا از خود شروع کند و سپس نظام‌ها و سازمان‌های کارآفرین را به وجود آورد و جامعه ، افراد و فرهنگ کارآفرینی را در کشور ایجاد کند.


وی با اشاره به اینکه اگر حجم بودجه‌ای که در جامعه وجود دارد به سمت کارآفرینی سوق پیدا کند جامعه می‌تواند متحول شود، افزود: این مراسم کلنگ زنی در واقع سمبلی است که باید محیط آموزشی جامعه ایران به سمت کارآفرینی حرکت کند.



ربیعی با بیان اینکه کارآفرینی می‌تواند در حل مشکلات بین المللی نیز تاثیر گذار باشد، گفت: با توجه به اثر کارآفرینی بر حل مشکلات داخلی و بین المللی، توجه به کارآفرینی امروز یکی از الزامات و ضرورت‌های کشور است.


وجود 3.5 میلیون نیروی بیکار در کشور


به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طبق آمارهای رسمی 3.5 میلیون نیروی بیکار در کشور وجود دارد، اظهار کرد:‌علاوه بر آن حدود 4.5 میلیون دانشجو نیز آماده ورود به بازار کار در کشور می‌شوند و برای بهبود شرایط اشتغال راهی به جز کارآفرینی وجود ندارد.


ربیعی با تاکید بر اینکه کارآفرینی نباید به مثابه درس، دانشکده و یا یک ایده یا سخنرانی دیده شود، تصریح کرد: بلکه لازم است کارآفرینی به مثابه یک جنبش عظیم اجتماعی و گفتمان عمومی رواج پیدا کند که در تمام بخش‌های کشور و عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مسلط است.


وی افزود: اگر نگاه عمومی جامعه به سمت کارآفرینی حرکت نکند در دوره و شرایط فعلی کشور دچار مشکلات عظیمی خواهد شد و این شکاف تاریخی بین جوامع توسعه یافته و در حال توسعه عمیق‌تر می‌شود.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر مفهوم کارآفرینی به شکل یک گفتمان مسلط دربیاید می‌تواند یک حرکت جهشی را ایجاد کند، اظهار کرد: البته برای به وجود آمدن این جهش الزاماتی نیز نیازمند است و بنده معتقدم که جنبش کارآفرینی در ابتدا باید از یک دولت کارآفرین ایجاد شود.



دولت فربه و ناکارآمد نمی‌تواند به ایجاد کارآفرینی در کشور کمک کند


وی با تاکید بر اینکه یک دولت فربه و ناکارآمد نمی‌تواند به ایجاد کارآفرینی در کشور کمک کند، افزود: نوع نگاه کارمندان نسبت به کار باید تغییر کند و بدنه دولت باید به یک بدنه کارآفرین تبدیل شود.


ربیعی با بیان اینکه ایجاد یک دولت کارآفرین به مفهوم ایجاد یک نظام شایسته سالار است اظهار کرد: در کشور ما دولت می‌تواند موتور توسعه کشور باشد و نقش دولت در جامعه فعلی ما نقش پررنگی است.


به گفته وی، اگر دولت در مسیر کارآفرینی حرکت نکند جامعه نیز نمی‌تواند در این جهت گام بردارد.


وی در این باره اظهار کرد: امروزه در جوامعی همچون ایران حرکت فردی کارآفرینی به تنهایی نمی‌تواند موثر باشد، زیر ساختارهای جامعه له می‌شود و لازم است برای ایجاد این تحرک ابتدا ساختارهای دولتی مربوط به آن تغییر کند.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه برای تاثیرگذاری تحرک‌های اجتماعی لازم است تمام ساختارها در راستای کارآفرینی تغییر کند، تصریح کرد: با این اعتقاد بنده فکر می‌کنم باید زمینه‌سازی مناسب از جمله ایجاد فرهنگ کارآفرینی در میان افراد ایجاد شود.



ریشه اصلی کارآفرینی شالوده شکنی است


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه افراد باید در جامعه قدرت ایجاد تغییر و ابتکار را داشته باشند، اظهار کرد: ریشه اصلی کارآفرینی شالوده شکنی است و کارآفرینی باید به مثابه یک جنبش اجتماعی تلقی شود.


وی افزود: اگر فرهنگ کارآفرینی در کشور عمومیت داده شود این فرهنگ می‌تواند کلید حل مشکلات کشور باشد.



میزان کارآفرینی و خلاقیت دانشجویان باید پس از خروج از دانشگاه افزایش یابد


ربیعی با اشاره به اینکه بدون ایجاد زمینه‌های کارآفرینی هزینه کردن در بخش تولید نمی‌تواند موثر واقع شود، اظهار کرد: لازم است میزان کارآفرینی و خلاقیت دانشجویان پس از خروج از دانشگاه افزایش یابد و برای این امر باید دانشکده کارآفرینی ایده‌ای برای تمام ساختار آموزش عالی کشور باشد.


وی با تاکید بر اینکه روح کارآفرینی باید در آموزش عالی وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: در این راستا هر کمکی که از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ممکن باشد، انجام می‌شود.


ربیعی با اشاره به لایحه سازمان‌های کارآفرین که از سوی وی به مجلس صادر شده است اظهار کرد: اگر لازم باشد این لایحه را برای بررسی در اختیار دانشکده کارآفرینی می‌گذاریم. همچنین در زمینه تعاونی‌ها و سایر خدمات حوزه وزارتی نیز کمک‌های لازم را در اختیار این دانشکده قرار خواهیم داد.

آمار بازدید: 203 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image