ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کسری 1270 میلیارد تومانی بودجه دانشگاه‌ها

کسری 1270 میلیارد تومانی بودجه دانشگاه‌ها

معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در بخش بودجه جاری با مبلغی به میزان یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان کسری بودجه دانشگاه‌ها مواجه هستیم.



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدحسین امید معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در بخش بودجه جاری با مبلغی به میزان یک هزار و 270 میلیارد تومان کسری بودجه دانشگاه‌ها مواجه هستیم که امیدواریم در گشایشی که برای دولت به وجود می‌آید و با توجه به بیانیه پایانی اجلاس اخیر روسا بتوان بخشی از این کسری‌ها را وصول کرد.

وی افزود: دانشگاه بیش از هر چیز دیگر مدیون انقلاب اسلامی است چرا که بعد از این رویداد عظیم جمعیت 170هزار نفری دانشجویان به بیش از چهار میلیون نفر افزایش یافت.

وی افزود: هنوز دوران سخت مالی تمام نشده است و همچنان در شرایط بحرانی به سر می‌بریم از این رو باید برای انجام امور دانشگاه از خیرین کمک گرفت هرچند که این دانشگاه خود برخاسته از نیت خیرخواهانه دو انسان شریف یعنی مرحوم افضلی پور و بانو فاخره صبا است.

امید گفت: در دانشگاه شهید باهنر کرمان توسعه کمی اتفاق افتاده و اکنون بایستی این دانشگاه به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی و دانشگاه‌های نسل سوم پیش رود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، با اشاره به اینکه کشور ایران بایستی صادر کننده فکر و نرم افزار باشد، گفت: با ایجاد دانشگاه کارآفرین هر دانشجو می‌تواند برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.

وی درادامه افزود: در دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که دانشگاهیان و دانشجویان با نشاط، با انگیزه، آزاد و آرام ظاهر شوند.

امید تاکید کرد: تلاش می‌کنیم برای دانشگاه‌هایی که به بودجه آنها توجه لازم نشده، بودجه‌ای مازاد بر لایحه دولت تخصیص دهیم که البته این مورد برای دانشگاه شهید باهنر نیز صدق می‌کند.

شایان ذکر است، در این نشست که با حضور مسئولان دانشگاه‌های کرمان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان برگزار شد از زحمات نصرالله گرامی رئیس سابق دانشگاه شهید باهنر تقدیر و محمدجواد فدایی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

آمار بازدید: 283 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image