ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بودجه دانشگاه‌ها براساس سرانه باشد/ کاهش کیفیت آموزش پزشکی به دلیل کمبود اعتبارات

بودجه دانشگاه‌ها براساس سرانه باشد/ کاهش کیفیت آموزش پزشکی به دلیل کمبود اعتبارات




رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها باید به سرانه دانشجو توجه شود، گفت: باید در کنار توجه به بودجه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های وزارت بهداشت ارتقا کیفیت آموزشی لحاظ شود.




به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی مشکلات حوزه آموزش وزارت بهداشت و منابع مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور دكتر کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، دكترسیدامیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عبدالرحمان رستمیان نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد.

جلالی در این نشست با اشاره به بودجه‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به ویژه در بخش آموزش وزارت بهداشت، گفت: روند توزیع بودجه در نظام آموزش عالی متناسب با برنامه نیست و به نوعی نگاهی هزینه‌ای به بودجه در این بخش وجود دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه در اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها باید به سرانه دانشجو توجه شود، افزود: باید در کنار توجه به بودجه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های وزارت بهداشت ارتقا کیفیت آموزشی لحاظ شود.

جلالی با بیان اینکه باید حساسيت ویژه‌ای نسبت به مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور وجود داشته باشد، تاکید کرد: اکنون در مردم رضایتمندی خوبی از خدمات وزارت بهداشت ایجاد شده است که این روند باید ادامه پیدا کند و ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: بحث آموزش به خصوص در نظام پزشکی باید به شکل جامع‌تری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه باید آسیب شناسی در بخش بودجه آموزش وزارت بهداشت صورت بگیرد، یادآور شد: باید از موقعیت فعلی که نگاه دولت در بخش بهداشت و درمان متمرکز شده در جهت بهبود وضعیت بهداشت و درمان استفاده شود.

ضیایی در این نشست با بیان اینکه بخش آموزش در وزارت بهداشت با مشکلاتی همراه است، گفت: آموزش پزشکی کشور با وجود آنکه بسیاری از ماموریت‌های خود را به خوبی انجام داده است اما به دلیل کمبود اعتبارات با کاهش کیفیت روبرو شده است.

وی با بیان اینکه آموزش امری دستوری نیست، خاطرنشان کرد: همین‌که طرح تحول نظام سلامت در مدت کوتاهی انجام شده است به کیفیت نیروی انسانی مرتبط است چراکه توانسته‌ایم نیروی انسانی مورد نیاز کشور را به کشور را به طور صددرصدی تامین کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، یادآور شد: هرچقدر در بخش آموزش کشور هزینه شود یک نوع سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی است.

در این نشست که با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد موضوعاتی چون کمبود منابع مالی بخش آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی و عواقب آن از قبیل وضعیت نابسامان خوابگاه های آموزشی، پایین بودن دریافتی پرسنل و اعضای هیات علمی آموزشی در مقایسه با کارکنان بخش درمان، پایین بودن حقوق دانشجویان پزشکی و رزیدنت‌ها، روش بودجه ریزی نادرست، تخصیص بودجه به دانشگاه ها بر اساس تعداد کارکنان و نه سرانه دانشجویی، اعلام ظرفیت دانشجو بیش از اعلام وزارت بهداشت و قربانی شدن کیفیت آموزش دانشجویان، مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه بر اساس پیشنهادات جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا معاونت فرهنگی - اجتماعی گزارش تحلیلی از چالش های آموزش عالی وزارت بهداشت و درمان تهیه و در اختیار وی قرار گیرد تا در صورت ضرورت، جلسه دیگری با حضور نمایندگان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور جهت بررسی مشکلات بودجه ریزی آموزش پزشکی تشکیل شود.

آمار بازدید: 260 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image