ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش حمایت ۸۶ میلیارد ریالی صندوق حمایت از پژوهشگران در سال گذشته

حمایت ۸۶ میلیارد ریالی صندوق حمایت از پژوهشگران در سال گذشته

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: در سال گذشته با وجود تخصیص ۴۶ درصد بودجه تعیین شده، ۸۶ میلیارد ریال طرح مصوب را حمایت کردیم.



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حیدری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در نشست خبری بعدازظهر امروز گفت: این صندوق در 10 سال گذشته با توجه به تحولات فضای علمی کشور کارکرد پویایی داشته است و تمام تصمیم‌گیری‌های نهاد نیز از سوی دانشگاهیان انجام می‌شود به طوری که 50 هزار داور و ناظر صندوق نیز از پژوهشگران و محققان هستند.

وی افزود: تمرکز صندوق بر فعال کردن ظرفیت‌های مراکز علمی و تقویت همکاری‌های بین دستگاهی است.

حیدری ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات صندوق نیز تدوین برنامه راهبردی بوده است که در حال حاضر در مرحله تعریف و تصویب پروژه‌های مرتبط با این برنامه هستیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اظهار داشت: تاکنون بیش از 5 هزار و 800 تقاضای طرح پژوهشی داشتیم که بیش از 2 هزار و 260 طرح مورد حمایت قرار گرفتند و بیش از 55 درصد طرح‌ها مربوط به 3 سال اخیر بوده است.

حیدری عنوان کرد: در 3 سال گذشته رشد سه برابری در حمایت از طرح‌های پژوهشی داشته‌ایم به طوری که حدود 450 میلیارد ریال از پژوهشگران حمایت کردیم و حتی در سال گذشته با وجود تخصیص 46 درصد بودجه تعیین شده، 86 میلیارد ریال طرح مصوب را حمایت کردیم.

وی اضافه کرد: متوسط حمایت از طرح‌ها در صندوق نیز کمتر از 20 میلیون تومان است و تا پایان سال گذشته از 25 اختراع که با حمایت صندوق به ثبت بین‌المللی رسیده‌اند 18 اختراع تجاری‌سازی شدند.

حیدری گفت: برنامه حمایت از پژوهشگران پسادکتری نیز از یک سال گذشته آغاز شده است که در این یک سال بیش از 110 برنامه به صندوق ارائه شد و از این تعداد 45 طرح مورد تایید قرار گرفتند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اظهار داشت: در پسادکترای معمولی فارغ‌التحصیل مقطع دکترا ایده‌ای را تعریف و به صندوق ارائه می‌کند که اگر ایده منجر به توسعه شود از آن حمایت می‌کنیم و در پسادکترای R&D تمرکز صندوق بر روی طرح‌های صنعتی است که اگر شرکتی بخواهد فارغ‌التحصیلان دکتری را به خدمت بگیرد 85 درصد حقوق استاد را تامین می‌کنیم.

وی افزود: بازنگری سامانه ثبت اختراعات نیز در هفته گذشته انجام شد و در حال حاضر تمام مراحل این سامانه به طور الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته حیدری در حال حاضر بیش از 500 درخواست به صندوق رسیده است که 36 مورد به ثبت رسیده و 80 مورد نیز در مرحله ثبت است.

*تسهیلات صندوق حمایت از پژوهشگران برای ارتقای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: اگر پژوهشگران کشور حاضر شوند یک سوم منافع تحقیقاتی خود را به دانشگاه‌ها بدهند صندوق تمام هزینه ثبت اختراع آنان را پرداخت می‌کند تا از این طریق دانشگاه نیز در طرح‌های تحقیقاتی سهم داشته و به ارتقای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بینجامد.

وی افزود: از سال 2003 تا سال 2012 در مجموع 80 اختراع ایرانی به ثبت رسیده است که 25 اختراع را صندوق حمایت از پژوهشگران مورد حمایت قرار داد.

حیدری گفت: براساس نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 باید به تعداد 10 هزار اختراع بین‌المللی برسیم.

آمار بازدید: 328 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image