ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بررسی پرونده اساتید اخراجی در دانشگاه علم و صنعت/ نحوه انتخاب روسای دانشکده ها

بررسی پرونده اساتید اخراجی در دانشگاه علم و صنعت/ نحوه انتخاب روسای دانشکده ها

سرپرست دانشگاه علم و صنعت از بررسی پرونده چند تن از اساتید اخراجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: نحوه انتخاب روسای دانشکده ها انتصابی نیست.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدعلی برخورداری سرپرست دانشگاه علم و صنعت صبح امروز در نشست مطبوعاتی 2 اصل مهم کاری خود را شفافیت و قانونمندی عنوان کرد و افزود: شفافیت و قانونمندی لازم و ملزوم هم هستند چراکه اگر بخواهیم قانون را رعایت کنیم لازمه آن شفافیت است.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت به رسالت های دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها دارای رسالت های آموزشی، پژوهشی و اجتماعی هستند که به رسالت اجتماعی دانشگاه ها چندان توجه ای نشده است درصورتی که از رسالت های مهم دانشگاهی است، دانشگاه ها نقش بسزائی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارند.

رفاقت دولت مردان دوره قبل و جدید

وی درپاسخ به سئوالی درخصوص چگونگی تعامل با دلتمردان دولت گذشته در دانشگاه گفت: دانشگاه ها با دستگاههای اجرایی دیگر متفاوت هستند در دانشگاه ها یک سری افراد توانمند و فرهیخته دور هم جمع شده خدمات آموزشی و پژوهشی ارایه می دهند.

برخورداری افزود: مباحث سیاسی، دولت قبل، دولت جدید این مسایل در فضای دانشگاه مطرح نیست و همه با هم رفیق هستند و در کنار یکدیگر فعالیت می کنند آن زمان که من خود بعنوان استاد در دانشگاه فعال بودم اتاق کار من کنار اتاق دکتر احمدی نژاد بود و اکنون نیز همه کنار یکدیگر در حال کار کردن هستیم.

سرپرست دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: هر عضو هیأت علمی که در سمت هایی مانند وزیر رئیس جمهور فعالیت داشته خدمات خود را ارائه داده و اکنون برگشته و در حال فعالیت است. کسی در فضای دانشگاه احساس نمی کند که سمت اجرایی داشته و رفته و برگشته چیزی تغییر کرده است همه مشغول فعالیتهای های آموزشی و پژوهشی هستند.

وی درباره بازگشت سرشاخه اخراج شده گلدکوئیست به عنوان هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: درمورد فعالیت وی در شاخه گلدکوئیست اطلاعی ندارم اما حکم اخراج این استاد اواخر سال 89 و اوایل 90 توسط هیأت بدوی دانشگاه صادر شده بود.

برخورداری افزود: زمانی حکم قطعی می شود که یک ماه به فرد مهلت داده شود تا به نتیجه صادره اعتراض کند اگر اعتراضی نداشت حکم قطعی می شود و یا اینکه فرد اعتراض می کند و این مسأله در هیأت تجدید نظر وزارت علوم بررسی شده و سپس رأی قطعی صادرمی شود.

رسیدگی مجدد به پروند استاد اخراجی

وی یادآورشد: براساس دادنامه صادره از شعبه اول دیوان عدالت اداری، رای مورخ 3 خرداد 90 هیات تجدید نظر انتظامی اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل عدم رعایت موازین و تشریفات قانونی نقض و رسیدگی مجدد با رعایت مقررات طبق تبصره ماده 14 قانون دیوان عدالت اداری به هیات هم عرض واگذار شده است. با توجه به نقض رای هیات تجدید نظر اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی شعبه اول دیوان عدالت اداری و با توجه به این امر که رای هیات بدوی قبل از قطعیت قابلیت اجرایی ندارد، لذا این دانشگاه بر اساس موازین قانونی موظف به اعائده وضعیت استخدامی نامبرده به حالت سابق تا تعیین تکلیف و رسیدگی مجدد در هیات هم عرض است.

ارایه مجوز به ایجاد تشکل های دانشجویی در اسرع وقت

وی به ایجاد تشکیل تشکل های دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد و گفت: ما طبق قانون علاقمندیم که در داخل دانشگاه هم دانشجویان هم اعضای هیأت علمی و کارکنان حرف خود را بزنند. دانشجویانی که علاقمند به ایجاد تشکل دانشجویی هستند می توانند براساس قانون درخواست خود را ارائه داده و در سریع ترین وقت ممکن با بررسی های لازم مجوز دریافت می کنند.

مشکلی با کمیته تشکیل شده از اساتید ندارم

وی درمورد کمیته ای که توسط برخی از اساتید تشکیل شده و حاشیه هایی نیز داشته گفت: این یک بحثی است که بی جهت بزرگ شده است این کمیته از اعضای هیأت علمی تشکیل شده که و حرف خود را زده و نظرات خود را ارایه میکنند ما مشکلی در این زمینه نداریم بلکه خوشحال نیز هستیم.

برخورداری تصریح کرد: حالا برخی می گویند چرا مجوز ندارند خب باید چه گفت؟ یکسری استاد هستند که مباحث خود را مطرح می کنند ما مشکلی در این زمینه نداریم و از نقطه نظرات این اساتید در جهت بهبود شرایط استفاده می کنیم. ما گوش شنوا برای صحبت اساتید، دانشجویان و کارکنان داریم.

انتخاب روسای دانشکده ها به صورت نظرسنجی

وی درمورد انتخاب رؤسای دانشکده ها نیز گفت: قانون این اجازه را به رئیس دانشگاه داده است که رئیس دانشکده را انتخاب کند ولی من علاقمند هستم که از طریق نظر سنجی رؤسای دانشکده ها انتخاب شوند. در حال حاضر نیز هر رئیس دانشکده ای که حکم آن به پایان رسیده با نظرسنجی اعضای هیات علمی دانشکده ها فرد دیگری انتخاب می شود و همچنین اعلام کردیم هر دانشکده که بیشتر از 30درصد اعضای هیأت علمی خواستار تغییر رئیس دانشکده باشند می توانند نظر خود را اعلام کنند که هنوز دانشکدههی درخواستی ارایه نداده است و متقاضی هم برای ریاست دانشکده ها زیاد نبوده که مطرح شده تقلب و این مباحث ایجاد شده است.

انتخاب معاونانی که به آنها نزدیکترم

وی درمورد تغییرات مدیریتی در دانشگاه نیز گفت: تغییرات مثبت است و به نوعی این جابه جایی ها فضا را تغییر می دهد معاون که نزدیک ترین فرد به من است باید کسی باشد که احساس نزدیکی بیشتری با وی داشته باشم و فرد کاربلدی باشد البته این به این معنی نیست که مابقی کاربلد نیستند بلکه منظورم این است که این فرد باید به من نزدیک باشد.

رضایت 80 درصدی از تغییرات مدیریتی

سرپرست دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: من هیچ یک از دوستان نزدیک خود را در مدیریت ها انتخاب نکردم چون نمی خواستم نظر شخصی من اعمال شود بلکه از هر دانشکده از افراد صاحب نظر خواستم تا لیست خود را به من ارائه دهند بر همین اساس اکنون بیش از 80درصد اساتید از انتخاب‌های صورت گرفته راضی هستند چون نظر شخصی اعمال نشده است و همچنین برای بهبود وضعیت دانشگاه هر فردی که به نوعی به گروهی وابسته بود انتخاب نشد.

وی درمورد کاهش فشارهای موجود بر اساتید و دانشجویان به علت مدیریت دوره قبل نیز گفت: برخی مباحث واقعی است و وجود دارد ولی شاید بهترین وضعیت این باشد که این مساله را باز نکرده و درمورد آن صحبت نکنیم البته منظور من برای درمان آن مساله است.

هیچ وقت از افراد قبل از خود انتقاد نمی کنم

برخورداری تصریح کرد: البته من هرگز دوست ندارم درباره افرادی که قبل از من بودند انتقاد کنم هر چند انتقاد به آنها وارد باشد اگر فشار روانی هم ایجاد شده برای برطرف شدن آن باید نشانه های عملکردی که بهبود یافته است ایجاد شود و همه آن را مشاهده کنند.

بررسی پرونده برخی از اساتید اخراجی

وی درمورد اساتید اخراجی که قصد بازگشت دارند نیز گفت: حدود 7-8 پرونده در این زمینه داریم که در حال بررسی است.

آمار بازدید: 323 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image