ارتباط مستقیم با 30651 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تلاش وزارت علوم برای افزایش تخصیص اعتبارات عمرانی دانشگاه‌ها (10 بهمن 92)

تلاش وزارت علوم برای افزایش تخصیص اعتبارات عمرانی دانشگاه‌ها (10 بهمن 92)

مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم در دیدار نمایندگان مردم استانهای آذربایجان شرقی و غربی درمجلس شورای اسلامی با مسئولان این وزارتخانه با بیان اینکه در سالهای گذشته درصد کمی از اعتبارات مصوب عمرانی دانشگاهها تخصیص یافته است از پیگیری های و تلاش معاونت اداری ،مالی وزارت علوم برای افزایش آن خبر داد.




به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر مهرالله رخشانی مهر در این نشست گفت : در استان آذربایجان شرقی شش دانشگاه ، سه دانشکده ، یک آموزشگاه ، یک پارک علم و فناوری و یک مرکز پژوهشی مشغول فعالیت هستند که بر اساس آمار تعداد دانشجویان دوره های روزانه این استان 26 هزار نفر هست و دانشگاه تبریز با 70سال قدمت و 14 هزار جمعیت نفر روزانه بزرگترین دانشگاه این استان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی کشور 24.7 مترمربع است گفت : سرانه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی موجود و در دست احداث در استان آذربایجان شرقی 4/27متر مربع است ،

مدیرکل طرح های عمرانی وزارت علوم افزود : در این استان 165هزار مترمربع فضای آموزشی در دست احداث می باشد که معادل 5 درصد فضاهای آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه در سال 91 تنها 14درصد اعتبارات عمرانی مصوب استان آذربایجان شرقی تخصیص یافت گفت : در سال جاری و تاکنون میزان تخصیص اعتبارات به 30درصد افزایش یافته است که امیدواریم با پیگیری های در حال انجام تا پایان سال این میزان تا50درصد افزایش یابد.

رخشانی مهر گفت : در استان آذربایجان غربی، دو دانشگاه، یک دانشکده، دو مرکز آموزش عالی، یک پارک علم و فناوری و یک پژوهشکده مشغول فعالیت است و براساس آمار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ، تعداد دانشجویان روزانه این استان 13800نفر است .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ارومیه با 50 سال قدمت ، قدیمی ترین دانشگاه این استان است و 12600دانشجوی روزانه دارد افزود : سرانه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی موجود و در دست احداث در استان آذربایجان غربی 22.5 مترمربع و فضاهای آموزشی در دست احداث این استان 98 هزار متر مربع است .

رخشانی مهر گفت: مجموع اعتبارات عمرانی سال 92 و لایحه پیشنهادی دولت درسال 93 برای استان آذربایجان شرقی 86 میلیارد تومان و برای استان آذربایجان غربی 45 میلیارد تومان است .

آمار بازدید: 266 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image