ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش برخورد قانونی با فروش پایان‌نامه و انواع جرایم پژوهشی/ تعریف جرم در امور پژوهشی (7 بهمن 92)

برخورد قانونی با فروش پایان‌نامه و انواع جرایم پژوهشی/ تعریف جرم در امور پژوهشی (7 بهمن 92)

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی پژوهشی و فناوری وزارت‌علوم از شکل‌گیری کمیته اخلاق پژوهشی در وزارت‌علوم به منظور ایجاد راهکارهای قانونی جهت مقابله با سرقت‌های علمی و جرایم پژوهشی همچون فروش پایان‌نامه، مقاله و غیره خبرداد.




دکتر اسماعیل قادری‌فر درگفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به انبوه تبلیغات موجود در زمینه فروش پایان نامه، مقاله و حتی درج مقاله در نشریات بین‌المللی و سایر جرایم پژوهشی و سرقت‌های علمی،‌ تصریح کرد: دراین راستا به منظور صیانت از فعالیت‌های علمی محققان و اساتید کشور و برخورد قانونی با متخلفان و سودجویان، برای اولین بار «کمیته اخلاق پژوهشی» جهت تعریف جرم در امور پژوهشی و برخورد قانونی با متخلفان در دفتر سیاستگذاری پژوهشی وزارت‌علوم شکل‌ گرفته است.



وی، اعضای کمیته اخلاق پژوهشی وزارت‌علوم را جمعی از اساتید و صاحب نظران حقوقی دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت:‌ این کمیته درنظر دارد تا با همکاری دستگاه‌های قانون‌گذار و همچنین کمیته تخلفات دانشگاهها علاوه بر تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم نسبت به تدوین منشور اخلاق پژوهشی نیز اقدام کند تا در چارچوب یک قانون مدون و تعیین مصادیق لازم با جرم‌های پژوهشی و سرقت‌های علمی مقابله گردد.



به گفته قادری‌فر، تبلیغات علنی که در حال حاضر در بحث فروش پایان‌نامه، مقاله و ... شاهد آن هستیم نشان از حاشیه امنی دارد که سودجویان به دلیل عدم برخورد قانونی در آن فعال هستند و این معضل به کیفیت آموزش عالی ضربه وارد می‌کند.



وی با تاکید براینکه نتایج فعالیت کمیته اخلاق پژوهشی وزارت‌علوم ظرف دو ماه آینده اعلام می‌شود، ‌تصریح کرد: دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های لازم در این زمینه تا دو ماه آینده تدوین و منشور اخلاق پژوهشی منشور در این فاصله زمانی تدوین، تصویب و به نتیجه عملی خواهد رسید.



مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی پژوهشی و فناوری وزارت‌علوم اظهار امیدواری کرد که با تهیه دستورالعمل‌های لازم و شکل‌گیری منشور اخلاق پژوهشی معضل فروش پایان‌نامه و همچنین سایر جرایم پژوهشی و سرقت‌های علمی برطرف شود.

آمار بازدید: 345 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image