ارتباط مستقیم با 30721 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار سطح علمی دانشگاه‌ها با وضعیت صنعتی کشور تناسب ندارد (6 بهمن 92)

سطح علمی دانشگاه‌ها با وضعیت صنعتی کشور تناسب ندارد (6 بهمن 92)

رئیس واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه سطح علمی دانشگاه‌ها با وضعیت صنعتی کشور تناسب ندارد، گفت: بازنگری آیین‌نامه‌های پژوهشی برای تسهیل فعالیت‌های پژوهشی و برقراری شرایط مناسب همکاری دانشجویان در پژوهش‌های کاربردی ضروری است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور رئیس این واحد دانشگاهی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا گفت: در اولین فرصت ممکن نشستی با گروه‌های تخصصی دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات خواهم داشت تا علاوه بر پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها، راهبردهایی نیز با همکاری این گروه‌ها برای رفع مشکلات تعریف شود.

وی از اعضاء هیأت علمی و اساتید خواست تا با تعریف پروژه‌های کلان و کاربردی و با همکاری دانشجویان نقش ویژه‌ای را در برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت برقرار کنند.

عباسپور گفت: با همکاری اعضاء هیات علمی، اساتید و دانشجویان در شرکت‌های دانش بنیان و تقویت توان علمی کشور در بخش‌های پژوهشی و صنعتی می‌توان عدم تناسب حال حاضر سطح علمی دانشگاه‌ها با وضعیت صنعتی کشور را برطرف کرد.

به گفته عباسپور، هم اکنون ظرفیت و قابلیت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در برخی زمینه‌ها و رشته‌ها بسیار عالی است، اما متأسفانه توان صنعتی کشور برای استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها ناکافی است. لذا باید با ارتباط و تعامل هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت ، تفکر نخبه‌ها و فرهیختگان دانشگاهی در عرصه‌های صنعتی به محصولی برای خودکفایی هرچه بیشتر کشور، تبدیل شود.

وی با بیان این مطلب که در راه اندازی مجموعه دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات حرکتی مقتدرانه و با تکیه بر گسترش تحصیلات تکمیلی در کشور صورت گرفته است، گفت: علاوه بر مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در این واحد، رشته‌های بی نظیر و منحصر به فردی در دوره‌های مختلف راه اندازی شده و در حال حاضر فعال هستند.

عباسپور به رعایت نسبت‌های کمی دانشجویان در برخی رشته‌های کارشناسی تاکید کرد و افزود: گسترش برخی رشته‌ها، کنترل کمی دوره‌های کارشناسی در برخی رشته‌ها از موارد با اهمیت است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بر راه اندازی رشته‌های تخصصی و موردنیاز کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تاکید و سهم دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضا واحد علوم و تحقیقات را در تشکیل رشته‌های نو و تعداد اعضا هیأت علمی مطلوب ارزیابی کرد.

عباسپور گفت: اعضا هیأت علمی و اساتید واحد علوم و تحقیقات، باید در مسیر عملیاتی کردن پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی کاربردی گام بردارند و در این مسیر به جذب دانشجویان علاقه مند، با انگیزه و پژوهشگر توجه خاصی داشته باشند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به گسترش کیفی دانشگاه پس از توسعه کمی آن اشاره و تصریح کرد: با توجه به فعالیت مجدد پروژه‌های عمرانی واحد علوم و تحقیقات و پیشرفت فیزیکی در خور توجه بسیاری از آنها، امید است تا پایان سال 1393 بلوک‌های آموزشی، کتابخانه واحد علوم و تحقیقات، ساختمان دانشکده مهندسی علوم و صنایع غذایی و بسیاری دیگر از پروژه‌ها به بهره برداری برسد تا فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه به حد مطلوب خود برسد .

عباسپور با بیان این مطلب که افق و چشم انداز مجموعه دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات با داشتن ظرفیت‌های علمی موجود، فضای آموزشی و پژوهشی منحصر به فرد و نیروی انسانی فرهیخته، روشن است، گفت: دانشجویان هنگامی که احساس کنند کارکنان و اساتید مجموعه دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات برای ارتقاء سطح علمی، پژوهشی، رفاهی و آموزشی آنان شبانه روز تلاش می‌کنند، در برابر مقررات دانشگاهی تمکین کرده و با عشق و علاقه بیشتری به ادامه تحصیلات تکمیلی خود می‌پردازند. معتقدم لازمه فضای علمی در برقراری ارتباط خوب و موثر نیروی انسانی با دانشجویان است.

عباسپور نقش واحد علوم و تحقیقات را در ارتقاء سطح علمی، پژوهشی و آموزشی شعب علوم و تحقیقات سراسر کشور، حساس و با اهمیت دانست و گفت: مجموعه علوم و تحقیقات و 42شعبه آن در سراسر کشور، ارتباط پیوسته و تنگاتنگی با گروه‌های تخصصی واحد علوم و تحقیقات تهران برای ارتقاء سطح علمی خود دارند و وظیفه این واحد نیز راهبری کردن و نظارت بر این شعب برای پیگیری مطالبات علمی، آموزشی و پژوهشی بسیار سنگین فرا روی آن‌ها است.

وی به تکمیل و راه اندازی آزمایشگاه‌های مورد نیاز دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد و گفت: دانشکده مکانیک و هوافضا می‌تواند در طراحی و اجرایی کردن پروژه‌های موردنیاز کشور همچون توربین‌های بادی و تونل باد توجه ویژه کند و با راه اندازی این پروژه‌ها در برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت نیز قدم‌های موثری بردارد.

وی بر بازنگری در آیین نامه‌های پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: بازنگری آیین نامه‌های پژوهشی برای تسهیل فعالیت‌های پژوهشی و برقراری شرایط مناسب تشریک مساعی دانشجویان در پژوهش‌های کاربردی ضروری است.

آمار بازدید: 154 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image