ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی تلاش روسیه برای بهبود رتبه جهانی دانشگاه‌های این کشور (5 بهمن 92)

تلاش روسیه برای بهبود رتبه جهانی دانشگاه‌های این کشور (5 بهمن 92)

به رغم پایین بودن رتبه دانشگاه‌های روسیه در میان دانشگاه‌های بین‌المللی با این حال بسیاری از دانشجویان خارجی، دانشگاه‌های این کشور را انتخاب می‌کنند و امسال دولت روسیه قصد دارد با تخصیص بودجه بیش از یک میلیارد دلار، اعتبار مدارک تحصیلی روسیه را افزایش دهد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در چند سال گذشته حدود 145 هزار و 900 دانشجو در روسیه تحصیل می‌کردند و امروز این رقم در حال افزایش است.


اما در مورد دلیل استقبال دانشجویان خارجی از ادامه تحصیل در روسیه، بسیاری از این دانشجویان می‌گویند که برای اخذ تحصیلات باکیفیت و ارزان به این کشور می‌آیند. این افراد در واقع پزشکان آینده و نمایندگان رشته‌های بسیار دشوار هستند. بنابر آمارها بسیاری از این دانشجویان به کشورهایشان باز می‌گردند اما حدود 35 درصد از آنها که رقم بالایی نیز محسوب می‌شود در روسیه باقی‌ می‌مانند.


هزینه تحصیل معقول و متعادل، یکی از مهمترین دلایلی است که دانشجویان خارجی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. با این حال انگیزه‌های دیگری نیز وجود دارد که دانشجویان خارجی را برای تحصیل در روسیه ترغیب می‌کند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی راشا بیاند دهدلاینز، به عنوان مثال «آکادمی موسیقی گنسین» در روسیه پذیرای دانشجویان کشورهای مختلفی است که طیف وسیعی دانشجو را از کره جنوبی تا اسپانیا دربرمی‌گیرد. این روند همچنین در «موسسه سینمایی گراسیموف»، دانشکده فیلم مسکو نیز مشاهده می‌شود. «نیکولای اسکوئیبین»، رئیس دانشکده کارگردانی این موسسه می‌گوید: دانشجویان قطعا برای تحصیل در این دانشکده‌ها دلایل متعددی دارند اما سطح علمی موسسات ما نیز نقش بسیار مهمی در جذب آنها دارد.


اگرچه تعداد معدودی از دانشگاه‌های روسیه در فهرست دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند و بنابر یکی از سیستم‌های ارزشیابی بین‌المللی نیز تنها یک دانشگاه یعنی «دانشگاه دولتی مسکو» در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد اما با این حال در یکی از ارزشیابی‌های متفاوت شاهد 18 دانشگاه روسی در جمع 100 دانشگاه برتر جهان هستیم. این تفاوت‌ها نشان می‌دهد که تا چه حد میزان ارتباط یکپارچگی نظام آموزشی روسیه با برنامه‌های آموزشی جهان اندک است.


با این حال «ویکتو سادونیچی»، رئیس دانشگاه دولتی مسکو معتقد است که رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه‌ها همگی متعصبانه هستند. به گفته وی دانشگاه‌های روسیه را نمی‌توان همیشه با استفاده از معیارهای مورد استفاده در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی مورد ارزیابی قرار داد. سادونیچی تاکید دارد که روسیه باید سیستم اعتبارسنجی بین‌المللی خود را با تاسیس دفاتری در این کشور راه‌اندازه‌ کند.


با این وجود دولت روسیه از نقص جدی دانشگاه‌های این کشور آگاه است و با تخصیص اعتبار بیش از یک میلیارد دلار، قصد بهبود وضعیت دانشگاه‌های این کشور در رده‌بندی‌های جهانی را دارد.

آمار بازدید: 292 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image