ارتباط مستقیم با 30609 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی بار سنگین ترک‌تحصیل‌ها بر دوش دانشگاه‌های انگلیس (30 دی 92)

بار سنگین ترک‌تحصیل‌ها بر دوش دانشگاه‌های انگلیس (30 دی 92)

قطع بودجه دانشگاه‌های انگلیس از سوی دولت سبب شده دانشگاه‌های این کشور برای پوشش هزینه‌های ناشی از ترک تحصیل بیشتر دانشجویان با مشکلات بسیاری روبرو شوند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیش از 100 دانشگاه در انگلیس وجود دارند که جمعیت دانشجویی آنها بین 10 الی 40 هزار نفر است. میانگین نرخ ترک تحصیل در انگلیس 7.4 درصد است و از آنجا که دانشگاه‌ها هزینه تحصیل دانشجویان کم‌بضاعت را متقبل می‌شوند، لذا با توجه به احتمال بالا بودن میزان ترک تحصیل در دانشجویان کم‌بضاعت، میانگین هدر رفتن شهریه و پایین آمدن درآمدهای ناشی از دریافت شهریه‌ها به ازای هر دانشگاه، رقمی بین 6.7 میلیون تا 26.6 میلیون پوند خواهد بود که این مساله بار مالی سنگینی را بر دانشگاه‌ها تحمیل می‌کند. به همین دلیل دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان کم‌بضاعت طبقه متوسط تجدیدنظر به عمل می‌آورند تا حتی الامکان از ضررهای ناشی از ترک تحصیل دانشجویان خود را مصون کنند.



دانشگاه «یورک سنت جان» با انتشار مطالعه‌ای رابطه بین ترک تحصیل‌های گسترده و دانشگاه‌هایی که دانشجویان دارای سابقه اجتماعی – اقتصادی ضعیف را می‌پذیرند، مورد بررسی قرار داده است.



این مطالعه نشان داد که چگونه توسعه برنامه‌های دانشگاه‌ها می‌تواند هزینه‌های مالی زیادی به دانشگاه‌ها تحمیل کند. به بیان دیگر سرمایه‌گذاری بیشتر یک دانشگاه روی دانشجویانی که وضعیت مالی ضعیف‌تری دارند برای دانشگاه‌ها ریسک بالایی دارد چرا که وقتی دانشجویی ترک تحصیل کند این امر منجر به از دست دادن هزینه زیادی برای دانشگاه خواهد بود.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورستیزنیوز، وقتی دانشجویی ترک تحصیل می‌کند دانشگاه‌ها با ده‌ها هزار پوند کاهش درآمد شهریه، هزینه‌های کمک تحصیلی برای رشته‌های پرهزینه و هزینه اسکان و سایر خدمات روبرو می‌شوند. این مسئله به سرعت سبب کاهش چند میلیون پوندی بودجه دانشگاه‌ها خواهد شد.

آمار بازدید: 417 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image