ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس دانلود دانلود پروژه دانشجویی دانلود مقاله علمی با عنوان اجاره بدون مدت در قانون ایران با فرمت pdf

دانلود مقاله علمی با عنوان اجاره بدون مدت در قانون ایران با فرمت pdf

در این بخش دانلود مقاله علمی با عنوان اجاره بدون مدت در قانون ایران با فرمت pdf ارائه شده است. عکسی از مقاله و توضیحات تکمیلی در ادامه قابل مشاهده می باشد.



در عقد اجاره علاوه بر شرایط عمومی صحت معاملات، رعایت یک سلسله قواعد اختصاصی در آن الزامی است. از جمله اینها تعیین مدت عقد اجاره اس ت ک ه م اده ۴۶۸ ضمانت اجرای ع دم تعیی ن م دت را ب طلان ع قد ذک ر کرده است. البته براین ماده استثنائاتی وارد شده است از جمله ماده ۵۰۱ قانون مدنی که مقرر می دارد اگر عقد اجاره ای منعقد شود و در آن مدت تعیین نشده باشد اما پرداخت اقساط مال الاجاره از قرار روز، ماه و یا سال تعیین شده باشد مطابق ماده ۵۰۱ قانون مدنی، عقد اجاره برای مدتی که برای پرداخت اقساط مال الاجاره تعیین شده است منعقد می شود. اما در خصوص مازاد برآن (مدت های دوم، سوم و …) میان حقوقدانان اختلاف نظر وجود دارد.


بطور کلی می توان گفت که تعیین مدت در عقد اجاره فی نفسه موضوعیت ندارد بلکه طریقیت دارد و اگر متعاقدین به هر نحو بتوانند موضوع معامله را خواه با ذکر مدت، خواه با تعیین مسافت، خواه با تعیین مقدار کاری که باید انجام بشود مشخص نمایند عقد اجاره صحیح است. با این تفسیر باید قدری ماده ۴۶۸ را تعدیل نمود که می توان به ماده ۵۰۷ توسل جست. اگر در این مباحث اشکال یا سوالی دارید با مدرسین تدریس خصوصی حقوق مدنی مشورت نمائید. برای دانلود مقاله علمی با عنوان اجاره بدون مدت در قانون ایران با فرمت pdf بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 122 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود مقاله علمی با عنوان اجاره بدون مدت در قانون ایران با فرمت pdf(حجم فایل: 541 کیلو بایت)
ارسال شده توسط دکتر بهنام اسدی(مشاهده پروفایل مدرس) تدریس حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، (تدریس دوره های آموزشی و سخنرانی دوره های آموزشی حقوقی ادارت و نهادهای خصوصی و دولتی)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image