ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس دانلود دانلود نمونه سوالات امتحانی اول دبیرستان دانلود رایگان سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با جواب

دانلود رایگان سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با جواب

در این بخش دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست شناسی یازدهم (استخوان و ماهیچه) همراه با پاسخ تشریحی ارائه شده است. عکسی از این نمونه سوالات عالی در ادامه قابل مشاهده می باشد.



ساختار استخوان


نکته1: استخوان بافت پیوندی است که از یاخته¬های استخوانی، ماده زمینه¬ای و کلاژن در اطراف آن¬ها تشکیل شده است. ماده¬ی زمینه¬ای از پروتئین (غیر از کلاژن و رشته کشسان) و مواد معدنی (کلسیم+فسفر) تشکیل شده است. اگر در این مباحث اشکال دارید از کلاس های تدریس خصوصی زیست شناسی یازدهم استفاده نمائید. یاخته¬های استخوانی زنده و هسته¬دار هستند که توسط رشته¬های سیتوپلاسمی منشعب به هم متصل می¬باشند.


نكته 2: همه¬ی استخوان¬ها نوعی بافت پیوندی هستند، تیغه¬های استخوانی از سلول¬های استخوانی، ماده¬ی زمینه‌ای و کلاژن اطراف این سلول¬ها تشکیل شده است. ماده زمینه¬ای همان فضای بین سلول¬های استخوانی است. کلاژن جزء ماده زمینه¬ای استخوان نیست و توسط خود سلول¬های استخوانی ساخته می¬شود. یاخته¬های استخوانی توسط رشته‌های سیتوپلاسمی به هم متصل هستند. 


برای دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست شناسی یازدهم (استخوان و ماهیچه) همراه با پاسخ تشریحی که توسط دکتر علیرضا مشرفی ارائه شده است، بر روی لینک زیر کلیک کنید:


آمار بازدید: 462 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان سوالات امتحانی تشریحی فصل 3 زیست یازدهم (دستگاه حرکتی) همراه با جواب(حجم فایل: 517 کیلو بایت)
ارسال شده توسط 📌 دکتر عليرضا مشرفی (مدرس زیست‌ شناسی)(مشاهده پروفایل مدرس) تدریس تضمینی زیست‌شناسی کنکور - تدریس تضمینی زیست‌شناسی از پایه تا کنکور، تقویتی، تیزهوشان و المپیاد توسط مدرس مجرب و باسابقه دانشگاه و مدارس برتر با قیمت مناسب
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image