ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس دانلود دانلود نمونه سوالات امتحانی اول دبیرستان دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 4 زیست شناسی دهم (گردش مواد) همراه با پاسخ

دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 4 زیست شناسی دهم (گردش مواد) همراه با پاسخ

در این بخش دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 4 زیست شناسی دوازدهم (گردش مواد) همراه با پاسخ تشریحی ارائه شده است. عکسی از این نمونه سوالات عالی در ادامه قابل مشاهده می باشد.


گردش خون در انسان


نکته1: دستگاه گردش خون در انسان از قلب، رگ¬ها و خون تشکیل شده است.


نکته2: گردش خون در انسان بسته و مضاعف است. خون تیره‌ اندام¬ها از طریق سه عدد سیاهرگ وارد دهلیز راست می‌شود. این سه عدد سیاهرگ شامل: یک عدد بزرگ سیاهرگ زیرین که خون‌ اندام‌های زیر قلب و یک عدد بزرگ سیاهرگ زبرین که خون دست راست و دست چپ و سر و گردن و یک عدد سیاهرگ کرونر (اکلیلی) که خون ماهیچه قلب را مستقیماً وارد دهلیز راست می‌کند.


نکته3: خون تیره از طریق دریچه سه لختی از دهلیز راست وارد بطن راست می‌شود. با انقباض بطن راست، دریچه سه لختی بسته می‌شود و دریچه سرخرگی (سینی ششی) باز می‌شود و خون تیره از بطن راست از طریق دریچه سینی ششی وارد سرخرگ ششی می‌شود. یک سرخرگ ششی خون تیره را از بطن راست خارج می‌کند و ابتدا به دو شاخه تبدیل می‌شود که خون تیره را به شش‌های راست و چپ می‌برد و ضمن عبور از مویرگ‌های اطراف حبابک‌ها، تبادل گازها را انجام می‌دهد و دی¬اکسید¬کربن خود را از دست می‌دهد و اکسیژن می‌گیرد. خون روشن از طریق چهار عدد سیاهرگ ششی (از هر شش دو عدد) وارد دهلیز چپ می‌شود. اگر در این مباحث اشکال دارید بهتر است یک معلم خصوصی زیست دوازدهم مجرب در کنار خودتان داشته باشید.


دانش آموزان عزیز؛ مطالعه خط ها و متن کتاب درسی را جدی بگیرید. در درس زیست شناسی تکرار و خلاصه نویسی و همچنین ترسیم شکل ها به صورت ذهنی معجزه می کند. هر فصل کتاب را چندین دور زیر ذره بین بخوانید تا موفق شوید. سرکلاس به تدریس معلم کامل و بادقت گوش کنید. معلم در درک و فهمیدن زیست شناسی به شما کمک قابل توجهی می کند و دید شما را نسبت به مطالب باز می کند تا مباحث کامل در ذهنتان جابیفتد. نکات تکمیل، ترکیبی و مهم را به زبان خودتان در حاشیه جزوه و کتاب یادداشت برداری کنید. تست زدن و بررسی نمونه سوالات امتحانی شبیه سازی شده یا سنوات گذشته به تثبیت مطالب و تسلط شما بر مباحث کمک بسیار زیادی می کند. برای دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 4 زیست شناسی دهم (قلب) همراه با پاسخ تشریحی که توسط دکتر علیرضا مشرفی ارائه شده است، بر روی لینک زیر کلیک کنید:


آمار بازدید: 429 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان نمونه ای از سوالات امتحانی تشریحی فصل 4 زیست شناسی دهم (گردش مواد) همراه با پاسخ(حجم فایل: 1242 کیلو بایت)
ارسال شده توسط 📌 دکتر عليرضا مشرفی (مدرس زیست‌ شناسی)(مشاهده پروفایل مدرس) تدریس تضمینی زیست‌شناسی کنکور - تدریس تضمینی زیست‌شناسی از پایه تا کنکور، تقویتی، تیزهوشان و المپیاد توسط مدرس مجرب و باسابقه دانشگاه و مدارس برتر با قیمت مناسب
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image