ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس دانلود دانلود نمونه سوالات امتحانی اول دبیرستان دانلود رایگان جزوه آموزش درس چهارم عربی علوم انسانی پایه دوازدهم مبحث مفعول مطلق

دانلود رایگان جزوه آموزش درس چهارم عربی علوم انسانی پایه دوازدهم مبحث مفعول مطلق

در این بخش دانلود رایگان جزوه آموزش درس چهارم عربی علوم انسانی پایه دوازدهم مبحث مفعول مطلق ارائه شده است. مفعول مطلق مصدریست منصوب از جنس فعل ما قبل خود که برای بیان تاکید بر فعل یا بیان نوع و کیفیت انجام کار می آید. در ادامه توضیحات بیشتر ارائه شده است.


مفعول مطلق مصدریست منصوب ازجنس فعل مابل خود که برای تاکید بر روی فعل یا کیفیت انجام آن به کار می رود و دارای دو نوع است: تاکیدی و نوعی. تاکیدی مصدریست منصوب از جنس فعل ماقبل خود که برای رفع شک از ذهن مخاطب به کار میرود و تنهایی به کار می رود بدون صفت یا مضاف الیه. اگر در این مباحث اشکال دارید از مدرسین تدریس خصوصی عربی کمک بگیرید. در ترجمه با کلماتی چون: قطعا و حتما و ... ترجمه میشوند مانند کلَّم الله موسی تکلیماً خداوند قطعا با موسی سخن گفت و درترجمه مفعول مطلق نوعی مصدریست منصوب که برای کیفیت انجام فعل به کار می رود مانند و اصبر صبراٌ جمیلاً به زیبایی صبر کن. بعد از مفعول مطلق حتما صفت مفرد یا جمله یا مضاف الیه می آید.


نکات قابل توجه در مفعول مطلق این است که الف: ساختار معادل فارسی ندارد ب: گاهی در مفعول مطلق تاکیدی فعل حذف می شود و مفعول مطلق به تنهایی به کار میرود مثل: حتماً، إیضاً« سبحانَ و.... ج: مصدرها ( که مفعول مطلق تاکیدی یا نوعی هستند) ترجمه نمی شوند، د: هیچوقت یک اسم مشتق مثل اسم و.. مفعول مطلق تاکیدی یا نوعی قرارنمیگیرد چون باید مصدر باشد و مصدرجامد است.


برای دانلود رایگان جزوه آموزش درس چهارم عربی علوم انسانی پایه دوازدهم مبحث مفعول مطلق بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 624 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه آموزش درس چهارم عربی علوم انسانی پایه دوازدهم مبحث مفعول مطلق(حجم فایل: 685 کیلو بایت)
ارسال شده توسط خانم سرحدی (۳۰ سال تجربه) تدریس (مشاهده پروفایل مدرس) دبیر رسمی آموزش و پرورش با تدریس ساده و کاربردی عربی متوسطه اول و دوم وکنکوری ( حضوری وآنلاین) در تهران وآنلاین در سراسر ایران و خارج از کشور
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image