ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس دانلود دانلود جزوات کنکوری دانلود رایگان جزوه خلاصه پیشرفته بیوشیمی دبیرستان و المپیاد

دانلود رایگان جزوه خلاصه پیشرفته بیوشیمی دبیرستان و المپیاد

دانلود رایگان جزوه خلاصه پیشرفته بیوشیمی دبیرستان و المپیاد در این بخش ارائه شده است. نگاهی جامع به کربوهیدرات‌ها و ساختار آنها در سطح مونوساکارید تا پلی‌ساکارید نکات ذکر شده در این جزوه برای کنکور تقریبا پیشرفته و برای قبولی مرحله ۱ و ۲ المپیاد زیست کاملا ارزشمند است. بخشی از جزوه در ادامه قابل مشاهده است.


مقدمه‌ای بر پلیمر: ملکول‌های بزرگ ۳ رده از ملکول‌های زیستی(کربوهیدرات، پروتئین‌ها و نوکلئیک اسیدها) از پلیمرها تشکیل می شوند.
پلیمر مانند واگن‌های قطار از تعداد زیادی واگن تشکیل شده که هرکدام از این واگن‌ها را مونومر می نامند. برخی از ملکول‌های که به عنوان مونومر بکار میروند خودشان نیز دارای فعالیت هستند.
ساختن یا شکستن پلیمرها: پلیمرها میتوانند زیرواحدهای متفاوتی داشته باشند ولی واکنش کلی تشکیل آنها یکسان است. در تمامی پلیمرها، مونومرها با تشکیل پیوندهای کوالانسی به یکدیگر متصل شده و یک ملکول آب آزاد می شود.
این نوع واکنش را واکنش تراکمی (condensation reaction) گویند که خود نوعی واکنش آبدهی (Dehydration rection) بشمار می رود، زیرا حین واکنش ملکول آب از دست میدهد و وارد محیط می شود.
هنگامی که یک مولکول آب آزاد میشود هرکدام از مونومرها بخشی از آن را تشکیل می دهند: یکی از مونومرها گروه هیدروکسیل (OH) و مونومر دیگر اتم هیدروژن (H) را آزاد میکنند که از پیوند این دو یون، ملکول آب تشکیل می شود.
پلمیرها در روند عکس واکنش آبدهی به مونومرهای سازنده خود تبدیل میشوند. در این فرایند با وارد شدن یک ملکول آب، پیوند کوالانسی شکسته میشود. این فرایند هیدرولیز(Hydrolisis) نامیده می شود.
نمونه قابل مشاهده از این واکنش را میتوان در دستگاه گوارش دید. در فرایند گوارش غذا آنزیم‌هایی وارد لوله گوارش میشوند که ملکول‌های درشت غذا را با واکنش هیدرولیز به زیرساخت‌های آن تبدیل می کنند. در ادامه سلول‌های بدن نیز این ملکول‌ها را جذب کرده و درون خود از این مونومرها، پلیمرهای موردنیاز خود را می سازد.


اگر در این مباحث اشکال دارید از مدرسین تدریس خصوصی بیوشیمی کمک بگیرید. برای دانلود رایگان جزوه خلاصه پیشرفته بیوشیمی دبیرستان و المپیاد بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 390 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه خلاصه پیشرفته بیوشیمی دبیرستان و المپیاد(حجم فایل: 4453 کیلو بایت)
ارسال شده توسط محمد ناقدی (برگزیده المپیاد کشوری زیست و رتبه کنکور سراری و آیلتس ۸)(مشاهده پروفایل مدرس) آمادگی کنکور، المپیاد و آزمون ورودی مدارس و آزمون‌های (انگلیسی و آلمانی)) برتر
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image