ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس دانلود دانلود نمونه سوالات دانشگاهی دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان معرفت شناسی فلسفی

دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان معرفت شناسی فلسفی

دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان معرفت شناسی فلسفی در این بخش ارائه شده است. در ادامه می توانید توضیحاتی در رابطه با جزوه مطالعه نمائید.


در این جزوه مهمترین مسائل معرفت شناسی مطرح شده است 1- معرفت شناسی چیست؟ و به چه مسائلی می پردازد؟ آیا پرداختن به معرفت شناسی مهم است؟ چرا؟ پاسخ: معرفت شناسی یکی از سه شاخه مهم فلسفی (هستی شناسی، معرفت شناسی، ارزش شناسی) است که به مساله بنیادین علم و ادراک بشر از جهت کاشفیت و بازنمایی واقعیت می پردازد و روش اصیل آن تعقلی و تحلیل و قیاس و برهان است (نه روش تجربی) و به مسائلی مانند ماهیت معرفت، امکان معرفت، منابع معرفت، انواع معرفت، قلمرو معرفت، ارزش معرفت، و روش معرفت می پردازد؛ و هدف آن بررسی باورهای انسان و تشخیص معرفت و معارف از موهومات و خرافات است.


بله پرداختن به معرفت شناسی بسیار مهم است زیرا معرفت شناسی به ارزیابی باورهای ما می پردازد و باورهای ما شخصیت و رفتار ما را شکل و جهت خاص می بخشند و سرنوشت ساز هستند و اگر اندیشه و باورهای ما باطل و بی ریشه باشد به مشکلات یا هلاکت معنوی یا مادی گرفتار خواهیم شد. باور های ما جهان ما را در ذهن ما می سازند و باور غلط جهان دروغینی را برای ما به تصویر می کشد و مایه گمراهی و تباهی ما می گردد. 2-علم حصولی و حضوری را تعریف کنید و فرق اساسی آن دو را دقیقا ذکر کنید. روش های کلی کسب معرفت را به اختصار شرح دهید. کدام دسته به علم حصولی و کدام دسته به علم حضوری ارتباط دارد؟ پاسخ: دسترسی عالم به واقعیت از دو طریق است گاهی از طریق یافتن حقیقت الاشیاست که بدان علم حضوری می گویند و حقیقت واقعی معلوم، نزد عالم حاضر است و زمانی از طریق یافتن حکایت الاشیاست که بدان علم حصولی می گویند و تنها حکایت و صورت مجازی معلوم نزد عالم حاضر است. مثلا درک شادی با قلب و باطن،حضوری است و با عقل و ذهن، حصولی است. برای خرید کل جزوه به قسمت فروشگاه مراجعه کنید.


برای دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان معرفت شناسی فلسفی بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 448 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه مفید با عنوان معرفت شناسی فلسفی(حجم فایل: 115 کیلو بایت)
ارسال شده توسط هادی ملک زاده (رتبه ۱۲ کنکور کارشناسی ارشد)(مشاهده پروفایل مدرس) دکتر ملک زاده تدریس خصوصی عربی، منطق، فلسفه، روانشناسی، مشاوره، پایان نامه و مقاله
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image