ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس دانلود دانلود نمونه سوالات دانشگاهی دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید حسابداری با مثال های متعدد

دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید حسابداری با مثال های متعدد

اصولی یک کار را شروع بکنید تا خیلی راحت بتوانید بیزینس کنید (محمد احمدی) امروز به لحاظ پيچيدگي محيط هاي تجاري جديد و تنوع خدمات و محصولات ارائه شده توسط موسسات اعتباري، کسب رفاه مالي، مستلزم درک مناسب مباحث و مسائل مالي است. امروز آشنایی با مفاهیم حسابداری برای تمام مردم بلااستثنا امری واجب و ضروری است خصوصا کسانی که به انجام فعالیت های اقتصادی می پردازند.


مطالب این کتاب فراتر از کتب حسابداری رایج در بازار است. و مطالب حتی الامکان تلاش شده به شکل ساده و قابل فهم بیان گردد. جزوه فوق توسط اینجانب تهیه گردیه است و مورد استفاده علاقمندان در این حوزه و جهت آشنایی مختصر آنها گردآوری شده است. بخشی از جزوه در ادامه قابل مشاهده است.


مانده گیری کاربرگ: بعد از اینکه مانده تمام حسابها از بخش تراز آزمایشی اصلاح شده به بخشهای سود و زیان و تراز نامه نقل شد،ستونهای بخش سود و زیان و تراز نامه جمع زده می شود و سود و زیان خالص دوره از مابه التفاوت جمع دو ستون بدهکار و بستانکار بخش سود و زیان به دست می آید.
- اگر نتیجه عملیات شرکت زیان باشد، در بخش سود و زیان جمع ستون بدهکار (هزینه ها) بیشتر از ستون (درآمد ها) خواهد شد. اگر در این مباحث اشکال دارید از مدرسین و اساتید تدریس خصوصی حسابداری کمک بگیرید.
- بعد از تعیین سود یا زیان در بخش سود و زیان کاربرگ و انتقال آن به بخش ترازنامه، جمع عمودی و ستونهای بدهکار و بستانکار بخشهای سود و زیان و ترازنامه تعیین و ذیل آن دو خط موازی کشیده می شود.
صورت سود و زیان: صورت سود و زیان مستقیما از اطلاعات مندرج در بخش سود و زیان کاربرگ تهیه می شود.
صورت تغییرات سرمایه: برای نشان دادن تغییرات سرمایه در طول دوره معین، از صورت تغیییرات سرمایه و با صورت حساب سرمایه استفاده می شود. صورت تغییرات سرمایه را می توان مستقیما از کاربرگ تهیه کرد.
ترازنامه: در تهیه صورتهای مالی چون رقم سود خالص برای تهیه ی تغییرات سرمایه نیاز است، معمولا به ترتیب صورت سود و زیان، صورت تغییرات سرمایه و در نهایت ترازنامه تهیه می گردد، زیرا مانده سرمایه پایان دوره برای تهیه ترازنامه ضروری است.
مراحل تهیه کاربرگ
1 – نوشتن عنوان: عنوان کاربرگ شامل موارد زیر است که به ترتیب در سه سطر نوشته می شود:
نام شرکت
نام فرم
دوره زمانی که کاربرگ برای آن مدت تهیه می شود.
2 - بخش تراز آزمایشی: حسابدارن معمولا برای صرفه جویی در وقت، تراز آزمایشی پایان دوره را در کاربرگ می نویسند. یعنی نام و مانده حسابها را مستقیما از دفتر کل به ستون های بدهکار و بستانکار بخش تراز آزمایشی کاربرگ منتقل می نمایند.
3 - بخش اصلاحات: ثبتهای اصلاحی به همان ترتیبی که در دفتر روزنامه ثبت می شوند باید در ستونهای بخش اصلاحات کاربرگ درج گردد. ستون های بخش اصلاحات کاربرگ برای جمع آوری و ثبت این اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد.
4 - بخش تراز آزمایشی اصلاح شده: در این مرحله، ارقام مندرج در بخش تراز آزمایشی با ارقام مندرج در بخش اصلاحات، به صورت افقی جمع جبری شده و مانده های صحیح در بخش تراز آزمایشی اصلاح شده نوشته می شود.
- اگر حسابی در بخش تراز آزمایشی مانده بدهکار داشته و در بخش اصلاحات بدهکار شده باشد،این دو رقم باهم جمع می شود.
- اگر حسابی در بخش تراز آزمایشی مانده بدهکار داشته و در بخش اصلاحات بستانکار شده باشد،رقم بستانکار از رقم بدهکار کسر می شود.
- اگر حسابی در بخش تراز آزمایشی مانده بستانکار داشته و در بخش اصلاحات بستانکار شده باشد،این دو رقم باهم جمع می شود.
- اگر حسابی در بخش تراز آزمایشی مانده بستانکار داشته و در بخش اصلاحات بدهکار شده باشد رقم بدهکار از بستانکار کسر می گردد. در این جزوه مثالهای متعدد و برخی از مهمترین فرمول های حسابداری هم ارائه شده است.


برای دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید حسابداری با مثال های متعدد بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 2599 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه بسیار عالی و مفید حسابداری با مثال های متعدد(حجم فایل: 1642 کیلو بایت)
ارسال شده توسط محمد احمدی(مشاهده پروفایل مدرس) تدریس سواد مالی و حسابداری و موفقیت فردی
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
مهدی نجاتی چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

سلام من مهدی نجاتی هستم دانش اموز شما البته اگه یادتون بیاد من این پیام رو فرستادم تا بدونید به یادتون هستیم شما هم اگر خواستید می تونید به ایمیل مم بیایید تا صحبت کنیم متشکرم استاد عزیز