ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس دانلود دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود خلاصه جزوه بسیار مفید فیزیک - انرژی جنبشی و انرژی پتانسیل همراه با مثال حل شده

دانلود خلاصه جزوه بسیار مفید فیزیک - انرژی جنبشی و انرژی پتانسیل همراه با مثال حل شده

در این بخش دانلود جزوه بسیار مفید فیزیک - انرژی جنبشی و انرژی پتانسیل همراه با مثال حل شده ارائه شده است. بخش هایی از جزوه را در ادامه می توانید مطالعه نمائید.


انرژی پتانسیل الکتریکی: می دانیم که دو ذره ی باردار به هم نیرو وارد می کنند، بنابراین وقتی دو بار الکتریکی هم نام را با سرعت ثابت به یکدیگر نزدیک می کنیم و یا دو بار الکتریکی نا همنام را با سرعت ثابت از یکدیگر دور می کنیم، کار انجام می دهیم و انرژی مصرف می کنیم. این انرژی به صورت انرژی پتانسیل الکتریکی در بارهای الکتریکی ذخیره می شود و بنابراین تغییر انرژی پتانسیل الکتریکی با کار انجام شده توسط نیروی عامل خارجی در جا به جایی با سرعت ثابت یا با منهای کار انجام شده توسط میدان الکتریکی برابر است.


انواع انرژی پتانسیل: 1- انرژی پتانسیل الکتریکی 2- انرژی پتانسیل مغناطیسی 3- انرژی پتانسیل گرانشی 4- انرژی پتانسیل کسشانی فنر 5- انرژی پتانسیل هسته ای


اگر در این مباحث اشکال دارید از معلم های فیزیک کمک بگیرید. بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید تا لیست اساتید را ببینید. بخش دیگری از جزوه در ادامه ارائه شده است.


نکته: هر گاه در جسمی یا ذره ای انرژی پتانسیل وجود داشته باشد باید قبلا بر روی جسم توسط یک عاملی خارجی کار صورت گرفته و انرژی مصرف شده باشد تا مقداری از این انرژی یا تمام آن در جسم به امانت گذاشته شود.


تغییر انرژی پتانسیل الکتریکی: تغییر انرژی پتانسیل الکتریکی یک بار الکتریکی وقتی که آن را در یک میدان الکتریکی جا به جا می کنیم برابر انرژی است که برای جا به جایی آن بار با سرعت ثابت صرف کرده ایم.


برای دانلود جزوه بسیار مفید فیزیک - انرژی جنبشی و انرژی پتانسیل همراه با مثال حل شده بر روی لینک زیر کلیک کنید.



آمار بازدید: 1697 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود خلاصه جزوه بسیار مفید فیزیک - انرژی جنبشی و انرژی پتانسیل همراه با مثال حل شده(حجم فایل: 393 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image