ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود جزوه خلاصه ای از واکنش های شیمیایی شیمی نهم متوسطه

دانلود جزوه خلاصه ای از واکنش های شیمیایی شیمی نهم متوسطه

دانلود جزوه خلاصه ای از واکنش های شیمیایی شیمی نهم متوسطه در این بخش ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه خلاصه واکنش های شیمیایی شیمی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

برای مشاهده لیست مدرسین شیمی بر روی عبارت تدریس خصوصی شیمی کلیک کنید.

بخشی از جزوه در ادامه ارائه شده است.

1- باران اسیدی: آب باران اندکی اسیدی است؛ زیرا این آب مقادیر کمی از گاز کربن دی اکسید هوا را خود و کربنیک اسید رقیق پدید می آورد.

2- سختی موقت آب: سختی موقت آب طبق واکنش زیر روی می دهد : در این واکنش کلسیم کربنات (نامحلول) بر اثر باران اسیدی به کلسیم هیدروژن کربنات تبدیل می شود.

3- سوختن زغال سنگ: هنگامی که زغال سنگ می سوزد انرژی شیمیای خود را به صورت نور و گرما آزاد می کند. در این فرآیند، اکسیژن هوا کربن موجود در زغال سنگ را به کربن دی اکسید تبدیل می کند.

4- اکسایش سدیم: فلز سدیم بسیار نرم است.به طوری که می توان آن را با چاقو به آسانی برید. هنگامی که سطح تازه بریده شده ی این فلز در تماس با هوا قرار گیرد ، رفته رفته درخشش خود را از دست می دهد، زیرا در حضور اکسیژن سدیم به سدیم اکسید تبدیل می شود. برای جلوگیری از این واکنش فلز سدیم درون نفت نگه داری می شود.

5- معادله های شیمیایی مربوط به تولید اوزون تروپوسفری در سطح زمین: در برخی از روزهای خشک و آفتابی که مقدار اکسیدهای نیتروژن خروجی از اگزوز خودروها زیاد است هوای شهر به رنگ قهوه ای روشن دیده می شود. در این هنگام بر اثر تابش نور خورشید بر اکسیدهای نیتروژن آلودگی ایجاد می شود که مه دود فوتوشیمیایی گفته می شود. معلم های شیمی در آموزش این مفاهیم به شما کمک خواهند کرد.

6- واکنش زنگ زدن آهن: فلز آهن در مجاورت اکسیژن هوا؛ واکنش داده زنگ آهن تولید می کند.

7- معادله ی شیمیایی تولید اتانول از آب واتیلن: وقتی یک مولکول آب با پیوند دوگانه ی یک مولکول اتن واکنش می دهد، اتانول تشکیل می شود.

برای دانلود جزوه خلاصه ای از واکنش های شیمیایی شیمی نهم متوسطه بر روی لینک زیر کلیک کنید.


آمار بازدید: 1336 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود جزوه خلاصه ای از واکنش های شیمیایی شیمی نهم متوسطه(حجم فایل: 539 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image