ارتباط مستقیم با 30624 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس دانلود جزوه-دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود جزوه درسی دبیرستان دانلود رایگان جزوه آموزش زیست شناسی مبحث کروموزوم

دانلود رایگان جزوه آموزش زیست شناسی مبحث کروموزوم

دانلود رایگان جزوه آموزش زیست شناسی مبحث کروموزوم در این بخش ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه آموزش زیست شناسی مبحث کروموزوم بر روی لینکی که در پایین قرار دارد کلیک کنید.

بخشی از جزوه: زمانی که هسته در حال تقسیم است ماده ی وراثتی درون هسته به صورت توده ای از رشته های درهم فشرده، به نام فامینه (کروماتین) وجود دارد. هر رشته کروماتین از واحدهای تکراری به نام هسته تن (نوکلئوزوم) تشکیل شده که در آن مولکول "دنا" حدود دو دور در اطراف 8 ملکول پروتئین به نام هیستون پیچیده است. هیستون ها، پروتئین هایی هستند که در فشرده شدن DNA نقش دارند. از به دنبال هم قرار گرفتن نوکلئوزوم ها فامینه شکل می گیرد. ماده وراثتی هسته به جز در زمان تقسیم یاخته به صورت کروماتین است که فشردگی بسیار کمی دارد. پیش از تقسیم یاخته بر اثر همانند سازی دنا، رشته های کروماتینی دو برابر می شوند و با فشرده شدن فام تن (کروموزوم) ها را ایجاد می کنند.

برای مشاهده لیست مدرسین زیست شناسی کنکور و متوسطه بر روی عبارت تدریس خصوصی زیست شناسی کلیک کنید. برای دانلود جزوه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

عبارت های کلیدی: کروموزوم، زیست شناسی، آموزش زیست، کروماتین


آمار بازدید: 1094 بار
برای دانلود فایل بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود رایگان جزوه آموزش زیست شناسی مبحث کروموزوم(حجم فایل: 588 کیلو بایت)
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image