ارتباط مستقیم با 30701 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس کتاب زبان برنامه نویسی پایتون برای علوم محیط

زبان برنامه نویسی پایتون برای علوم محیط

 زبان برنامه نویسی پایتون برای علوم محیط
مولف: دکتر کمکی انتشارات: دانشگاه گرگان معرفی شده توسط: بایرام

در این کتاب، در فصل اول برای آشنایی کاربران و خوانندگان در مورد نصب نرم‌افزار پایتون بحث می‌گردد. در فصل دوم، کلیاتی در مورد متغیرهای زبان برنامه‌نویسی و اعداد بیان می‌گردند.


در فصل سوم تا ششم، به ترتیب در مورد انواع داده های موجود در پایتون شامل داده های چندتایی، رشته ای، لیست، دیکشنری و مجموعه بحث خواهد شد؛ در اینجا شما با جزئیات انواع داده و ابزارهای خاص آن ها آشنا می شوید.

در فصل هفتم و هشتم، منطق شرطی و ایجاد حلقه‌ها تشریح می‌گردد.

در فصل نهم نیز برخی محاسبات مثلثاتی موجود در پایتون تعریف و اجرا می‌شوند.

در فصل دهم، چگونگی مدیریت فایل ازجمله چگونگی ایجاد نوشته های متنی و خواندن آن موردبررسی قرار می‌گیرد؛ در این فصل شما به‌صورت حرفه ای خواهید آموخت که چگونه فایل های متنی را به برنامه وارد نموده و آن‌ها را به‌صورت فایل متنی ذخیره نمایید.

فصل یازدهم درباره تعریف انواع توابع در زبان برنامه‌نویسی پایتون صحبت می‌کند؛ در این فصل، انواع توابع پایتون معرفی و تشریح می‌شوند. بعد از مطالعه این فصل، خواننده قادر به تعریف انواع توابع خواهد بود.

فصل دوازدهم درباره برنامه‌نویسی شیءگرا یعنی تعریف کلاس است که در اینجا در مورد ماهیت شیء بحث خواهد شد. در این فصل، روش تعریف کلاس به‌عنوان شیء در زبان برنامه نویسی پایتون به‌صورت مفصل موردبحث قرار خواهد گرفت که با ارائه انواع مثال‌های کاربردی در زمینه ایجاد کلاس، خواننده به قدرت واقعی پایتون پی خواهد برد.

فصل سیزدهم به چگونگی مدیریت خطا و استثنا می پردازد.

فصل چهاردهم در مورد مدیریت زمان و تاریخ است؛ اطلاعات ارائه شده در این فصل برای مدیریت سری داده زمانی کاربرد دارد.

در فصل پانزدهم شاخص بارش استانداردشده بر اساس توزیع آماری گاما تعریف خواهد شد،

در فصل شانزدهم بر اساس اسکریپت فصل قبلی، یک برنامه رابط کاربر گرافیکی نوشته می شود.

در نهایت، فصل آخر در مورد شاخص استاندارد اختلاف بارش و تبخیروتعرق خواهد بود. در آخر هر فصل سعی شده است که تمرین برای اجرای عملی آموخته ها ارائه شود؛ توصیه می شود دانشجویان در ابتدا سعی نمایند که بدون مراجعه به راه‌حل ها، این تمرین ها را حل نمایند و سپس پاسخ، جوابیه خویش را با راه‌حل کتاب مقایسه نمایند. آنچه در این ساختار برای مؤلفان مهم بود دو ابزار خاص پایتون است که به ترتیب تابع دیکشنری پیش فرض و ماژول csv است که اولی برای ذخیره داده‌ها در پایتون و دومی برای ذخیره داده ها به‌صورت یک فایل متنی کاربرد دارد. آشنایی خوانندگان و کاربران با این دو ابزار باعث رفع محدودیت خاص می گردد.

آمار بازدید: 105 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی