ارتباط مستقیم با 30662 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی تنوع مدارس کشور کاهش می‌یابد (11 دی 92)

تنوع مدارس کشور کاهش می‌یابد (11 دی 92)

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات این وزارتخانه در راستای کاهش تنوع مدارسی که اکنون در کشور وجود دارد و نظر این وزارتخانه در مورد این تنوع چیست، گفت: در شورای عالی آموزش و پرورش در مورد این تنوع پژوهشی در حال انجام است تا این تنوع‌ها کاهش پیدا کند و فکر می‌کنم پاسخ دقیق شما را زمانی که نتیجه تحقیق این پژوهش که حدود دو ماه دیگر مشخص می‌شود، می‌توانیم بدهیم.




به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی که پس از پایان جلسه دولت به همراه نوبخت سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرده بود، در پاسخ به این سوال که آیا خود شما به کاهش تنوع مدارس معتقد هستید؟‌ گفت: بله.



وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد مشکلات مدارس ایرانی خارج از کشور و اینکه تعدادی از هموطنان ایران در خارج از کشور در این مدارس فرزندان خود را ثبت‌نام نمی‌کنند، گفت: ساخت مدارس ایرانی در خارج از کشور کاری نیست که ظرف یکی دو سال به پایان برسد.



به گفته فانی، علت این عدم ثبت‌نام فقط به بحث ساختمان و گسترش این مدارس بر نمی‌گردد بلکه تاکنون تنها یک نسخه واحد برای کل مدارس ایرانی خارج از کشور نوشته شده بود که این نسخه واحد پاسخگو نیست و ما باید این نسخه را متناسب با مقتضیات هر کشور و با حفظ اصول و روش‌های خود بازنویسی کنیم. خوشبختانه این کار شروع شده و امیدواریم که بتوانیم با این کار دانش‌آموزان ایرانی بیشتری را در مدارس ایرانی خارج از کشور جذب کنیم.





در مورد بهبود معیشت معلمان حرف نمی‌زنم بلکه کار می‌کنم


وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های این وزارتخانه برای بهبود وضعیت معیشت معلمان در کوتاه مدت، گفت: من در همان روزهای اولی که در این وزارتخانه مستقر شدم مشاوری را به عنوان مشاور اقتصادی و امور رفاهی فرهنگیان منصوب کردم و مطالعات خوبی در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان انجام شده، به طرح‌هایی نیز رسیدیم و این طرح‌ها به رییس‌جمهور نیز گزارش شده و ان‌شاءالله معلمان و فرهنگیان نتایج این مطالعات و طرح‌ها را خواهند دید.



وزیر آموزش و پرورش گفت: من در مورد بهبود معیشت معلمان حرف نمی‌زنم بلکه کار می‌کنم و امیدوارم نتایج اقدامات را فرهنگیان هر چه زودتر مشاهده کنند.



وی همچنین در مورد آخرین وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی با توجه به تاکیدات رییس‌جمهور برای حل مشکل آنها، با بیان اینکه دولت محترم برای سال جاری اعتبارات لازم را برای حل مشکلات آنها تامین کرده است، گفت: آنها در حال حاضر در باشگاه فرهنگیان در تهران مستقر هستند و درمان دو سه نفر آنها از چند روز پیش انجام شده و باید چندین عمل جراحی بر روی آنها انجام شود.

فانی گفت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به تاکیدات صورت گرفته از سوی دفتر رییس‌جمهور امور مربوط به این دانش‌آموزان را مدیریت می‌کند و به پیش می‌برد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اقامت این دانش‌آموزان در تهران طولانی شود، وزارت آموزش و پرورش از طریق معلمانی که در اختیار دارد بحث درسی این دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند. همچنین از یک طرف در مورد درمان این دانش‌آموزان هماهنگی‌های خوبی با وزارت بهداشت صورت گرفته و از طرف دیگر وزارت تعاون برای تامین آتیه و بیمه این بچه‌ها وظایفی را بر عهده گرفته و با هماهنگی آموزش و پرورش این موضوع را دنبال می‌کند.



وی گفت: با توجه به تاکیدات رییس‌جمهور در خصوص حل مشکلات این دانش‌آموزان، مشکلی در راستای حل مساله آنها وجود ندارد.



فانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بودجه‌ریزی عملیاتی در مدارس و اینکه گفته می‌شود بر اساس این موضوع باید حقوق معلمان توسط مدرسه پرداخت شود، گفت: طبق قانون پنجم توسعه و ماده 16 قانون مدیریت خدمات کشوری، بودجه دستگاه‌ها باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود که یکی از دستگاه‌هایی که در سال 93 این موضوع را شروع می‌کند و باید به این سمت حرکت کند آموزش و پرورش است و ما در این ارتباط در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز حضور پیدا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این موضوع ما در سال آینده در تعدادی از مدارس بودجه عملیاتی را دنبال می‌کنیم و تیمی را مامور کرده‌ایم که در این ارتباط کار کنند و جزئیات این موضوع را به اطلاع شما می‌رسانیم.

آمار بازدید: 306 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image